2017. augusztus 7., hétfő

Reszelt alma télire fehéren

Már van egy reszelt alma recept a blogon. Most annyit változtattam, hogy kevesebb benne a szalicil és adtam hozzá borként.  A szalicilt az Európai Unió be is tiltotta talán, mindenesetre csak gyógyszertárban lehet kapni. Mivel már nem emlékeztem arra, hogy mennyi volt egy zacskóban, amikor még lehetett üzletben kapni, ezért sacc per kábé tettem az almához. Érdeklődtem, 10 és 20 grammot is mondtak. Fél zacskót ajánl a recept. Én általában nátrium-benzoátot használok, de most nem mertem eltérni. Legyen kevesebb is a tartósító meg más is legyen? 
 Hozzávalók:
5 kg reszelt alma
1 teáskanál borkén
5 gramm szalicil
Az alma hámozás előtt több mint 7 kg volt.
Azért maradt ilyen szép fehér, mert folyamatosan adagoltam hozzá a kimért borként, ahogy reszeltem. Ha kész voltam egy adaggal, akkor szórtam rá egy keveset és összekevertem. A végén a szalicilt keverjük bele. Kicsit kinyomkodjuk, a levét leöntjük, egy nagy befőttes üvegbe rakjuk, lezárjuk. Ha szükséges, akkor kivesszük a megfelelő mennyiséget, visszazárjuk, a többi nem romlik meg. Tavaly is így készült, bár novemberben, és elmaradt tavaszig. Kíváncsi vagyok, hogy kibírja-e a nyári melegeket is.
 Egy 4.5 literes üveg és egy fél literes lett tele.

A rizspelyhes almás tortához februárban a novemberben eltett reszelt almát használtam.

7 megjegyzés:

  1. De szép fehér maradt! Jó lesz télen, csak előveszed az üveget :-) gondolom sütikbe használod majd...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a sütit a saját reszelt almámmal készítettem novemberben. Szép fehér maradt.https://korsocska.blogspot.hu/2017/01/almas-kremes-torta.html

      Törlés
  2. Nekem szep feher az alma vedrekben van elteve egy keves borkent tettem ra.Ugyan-ugy a birsalmat es kortet borkenesvizbe raktam mielott uvegekbe tettem volna/kompotnak/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez is szép fehér a borkéntől. Én citromsavas vízbe szoktam rakni a gyümölcsöket.

      Törlés