2024. január 15., hétfő

Almás pite

 

Nagyon szeretek mindent, ami almás. Legyen az leves, mártás, sült alma vagy sütemény. A kedvenc természetesen az almás pite/lepény/béles. Sajnos nem tudom, mi a rendes neve, de az az omlós tésztás. Ki hogy hívja? 

Most egy majdnem klasszikus változat készült, de mégsem, mert margarint használtam. Egy zsírral készült már szerepel a blogon, de azt nem is én sütöttem. Anna napra kaptam egy kedves ismerőstől, aki ugyanígy, mint ezt is, télire eltett reszelt almával készítette. Én idén nem tettem el almát, egy másik kedves ismerőstől kaptam, akinek csalamádét szoktam készíteni. Nem is tudom, hogy miért fogadtam el, mikor cukros az alma, de Isten már akkor is tudta, hogy nem saját részre fogok sütni belőle, hanem egy gyülekezeti ifi sütijébe kerül. El is fogyott becsülettel! 

Van még néhány almás pite/lepény...a blogon, diétás ilyen, olyan. Lehet keresgélni, de azt hiszem, hogy most már összegyűjtöm őket.

A fenti süti hozzávalói: 


50 dkg finomliszt
1 csomag sütőpor
15 dkg porcukor
1 csipet só
30 dkg margarin
1 tojás
víz
búzadara
.......
kb 1 kg reszelt alma

Elkészítés: A száraz anyagokat összekeverjük, elmorzsoljuk benne a margarint, beleütjük a tojást és annyi vizet adunk hozzá, hogy jól formázható tésztát kapjunk. Kicsit pihentetjük, majd két részre osztjuk. Az egyik felével kibélelünk egy közepes tepsit, megszórjuk búzadarával, ráterítjük a reszelt almát, majd lefedjük a másik lappal. Villával alaposan megszurkáljuk, hogy kijöjjön belőle a gőz. Elég fűszeresnek éreztem az almát, ezért nem adtam hozzá semmit. 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és addig sütjük, amíg szépen megpirul.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta szép szeletek! A család kedvence az almás és a túrós változat is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg, túrós. Talán még nem is sütöttem ezzel a recepttel túrósat, pedig mennyire szeretjük a túrósakat.

      Törlés