2021. december 30., csütörtök

Egyensúly tésztából szilveszterre

 

Olyan régen használtam az egyensúly tésztát, hogy el is felejtettem, hogy vékonyabbra kell nyújtani, de az ízén nem változtatott. Nagyon hálás anyag és finom is. Sósakat és édeseket egyaránt lehet sütni belőle. 

Hozzávalók:
-alaptészta:
25 dkg finomliszt
25 dkg margarin
25 dkg túró
csipet só
-rudak:
magok, reszelt sajt
-csiga
(porcukor)
szilvalekvár, dió


Elkészítés:
A túrót áttörjük, és összegyúrjuk a többi hozzávalókkal. Legalább egy órára hűtőbe tesszük, de több napot is kibír. Én három felé osztottam. Egy részt csigának készítettem el. Vékonyra nyújtottam, megkentem szilvalekvárral, durvára vágott dióval, feltekertem, egy centis darabokra vágtam, megkentem tojássárgájával. Még nyújtás előtt gyúrhatunk bele egy kis porcukrot.
A többit kinyújtjuk, csíkokat vágunk belőle, megszórjuk magokkal, sajttal, ki mivel szereti. Ezekre szezám-és napraforgómag került.
A játékomra, melyet itt hirdettem, valami ilyesmi pont megfelel. 
Sós sütemények szilveszterre itt.

Bibliás elmélkedés:
Egyik nap olyan, mint a másik. Felkelünk, megyünk a dolgunk után, lefekszünk, alszunk. Néha megtöri az életünket egy-egy nagyobb esemény: öröm vagy bánat, de többnyire egyhangúan telnek a napok. Vagy mégsem? Szerintem nem. Nagyban rajtunk múlik, hogy az ébredés és elalvás között hogyan éljük meg az eseményeket. Ha a "mindenért hálát adjatok!" szemlélet lesz az irányadónk, akkor a hétköznapi dolgokban is megtaláljuk Isten munkáját. Tudunk örülni egy-egy átlagos napnak, amikor nem történik semmi különös. Nincs hír, jó hír! Ha pedig problémába ütközünk, akkor a nehézségeket nem akadálynak, hanem lépcsőnek fogjuk tekinteni, mert Isten nagyon szeret bennünket.
Mit kezdjünk  a mulasztásainkkal? Mennyi mindent másként lehetett volna csinálni! Elhatározzuk, hogy jövőre jobban fogunk figyelni Istenre, egymásra. 
DE! 
Az újrakezdést csak bűnbánat után lehet megvalósítani. Sokan nem szeretik bűn szót. Nagyon szenteskedőnek érzik, pedig ez egy szakszó arra, ha valahol kiléptünk a megszentelt keretekből. Türelmetlen voltam a férjemmel, gyerekeimmel. veszekedtem, megbántottam, durcáskodtam, hisztiztem stb. Mindenki ismeri a maga "műsorát". 
Érdemes bocsánatot kérni? Mi változik? Nem tudjuk megváltoztatni a múltat! 
Igaz, hogy a  múltat nem tudjuk megváltoztatni, de a kapcsolatainkban nagyon fontos, ha kifejezzük: "Sajnálom, hogy megbántottalak, megértem a fájdalmadat, igazad van, de ne haragudj. Legközelebb jobban fogok vigyázni." Mivel minden bántás előbb Jézusnak fáj, mert ezért is meghalt, Ő hordozta el a bűneink büntetését a kereszten, Tőle is bocsánatot kell kérnünk. Természetesen mi is bocsássunk meg, ha megbántottak. Az Úr imádságában ezt így fejezzük ki: "Bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek." 
Az év vége így lehet leltár és boldog reménység. 
BÚÉK!
Bízd Újra Életed Krisztusra!


3 megjegyzés:

  1. Finomat sütöttél. Nektek is boldog, egészségben bővelkedő új esztendőt kívánunk!
    A játékra már elküldtem tegnapelőtt a jelentkező levelet, képpel együtt. Talán nem kaptad meg, vagy spam lett belőle, ezért most még egyszer elküldtem, majd nézd meg 😊.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen. Megvan. Nagyon jó ötlet a gif. Remélem, én is be tudom majd tölteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök hogy megvan. A gifet én is úgy töltöttem fel, mint egy másik normál képet.

      Törlés