2021. április 6., kedd

Hogyan kell tojást pucolni?


Éppen mostanában gondolkodtam el azon, hogy talán nem kellett volna elindítani a blog facebook oldalát. Bár elég hamar összejött 200 követő, de nem nézték annyian a recepteket, mint gondoltam. A legtöbb a 731 elért ember volt. Nem egészen értem, hogy ez mit jelent, kit ért el, hogy érte el? Rákattintott? Mindenesetre több, mint a gyakori 100 körüli. A legutóbbi bejegyzés viszont olyan hihetetlen népszerű lett, hogy mióta elkezdtem ezt a bejegyzést írni, 100-zal többen nézték meg. Most már több mint 8700 az elért emberek száma. Szóval folytatnom kell, de hogyan? Úgy látszik, hogy a személyes beszámolók lesznek a befutók, amit eddig is tudtam, csak nem mindig volt hozzá ihlet. Megosztom hát a kedves blogolvasókkal is ezeket a sorokat. A csatolt kép ez volt hozzá.

Mit kell tudni a tojáspucolásról?

Túl a 60-on(brrrr!) elmondhatom, hogy sok kemény tojást megpucoltam már. 12 éves korom óta főzök, de anyu egészen biztosan bevont a házi munkába már akkor, amikor meg tudtam fogni egy tálat. Elmondhatom, hogy az ezzel kapcsolatos látásom abban kristályosodott ki, hogy a tojáshéj vagy lejön vagy sem. Mióta annyira központba került a főzés a világban, és sok önjelölt és képzett szakember osztja az észt, elolvastam néhány javaslatot a témában. A főző vízbe sót kell tenni, vagy olajat kell bele önteni, és a szódabikarbóna a megoldás. Tapasztalatom mindezen javaslatok kipróbálása után az, hogy a tojáshéj vagy lejön vagy sem. Vannak aztán az abc megoldások a fősodron belül: a régi tojás héja könnyebben sőt, egész biztosan lejön, ha só, vagy olaj, vagy szódabikarbóna kerül a vízbe. Tapasztalatom szerint azonban a tojáshéj vagy lejön vagy sem. További alváltozatok a fentiek mellett vagy kiegészítésképpen: hideg vízbe kell tenni( só, olaj stb), forró vízbe kell tenni a szoba hőmérsékletű (vagy nem) tojásokat, és a vastagabb alját ki kell szúrni egy tűvel, hogy kijöjjön belőlük a levegő, ami a kirepedést okozza (vagy nem). Ezek után az a tapasztalatom, hogy a tojáshéj vagy lejön vagy nem. Azért a többség lejön, most például 20 tojásból csak 3-4 lett nyomi, de sonkához azért kiválóan megfeleltek azok is. Szóval meglátásom szerint csalhatatlan módszer nincs, de mindenkinek sikeres tojáspucolást kívánok.



1.Photo by Tengyart on Unsplash

2.Photo by Viktor Talashuk on Unsplash

5 megjegyzés:

  1. Én hideg vízben kezdem főzni a tojásokat, majd forrás után 10 percig főzöm, már kis lángon, fedő alatt. Ha kész, hideg vízben hagyom kihűlni, és hűtőben tárolom felhasználásig. Ekkok pucolom csak meg. Ahogy írod, van amelyikről nagyon könnyen lejön, szinte egyben nagy darabok, de van amelyikkel percekig lehet bibelődni. Hogy mi az oka, még én sem fejtettem meg 😊.
    A másik, amiről írsz, a fb. Mi nem vagyunk híve, igy nem is használjuk.... A blogomon a nézettség átlag napokon 400-500 között van, van hogy 600. Ünnepnapok körül megvan az 1000-1100. Ezzel teljesen megvagyok elégedve.... 😀

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tulajdonképpen én is meg lehetek elégedve. Néhány éve ugrott meg a látogatószám, de növelni szerettem volna. Egyelőre nem látom az eredményét. Ünnepek körül nálam is több látogató van. Aztán lecsökken havonta.

      Törlés
  2. Érdekes eszmefuttatás volt,a titok nyitját én sem tudom. Egyébként ugyanúgy főzöm a tojást, ahogy Katalin előttem leírta.
    Én itt, a blogspoton követlek nagy szeretettel. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy követsz, én is téged. Írhatnál sűrűbben is.

      Törlés
  3. Most megnéztem. A múlt hónap 9471. Ez nem rossz, szerintem.

    VálaszTörlés