2020. június 26., péntek

Meggyes-pudingos papucs

 Lehet, hogy nekem is van valami cukor bajom. Egy ismerősöm inzulin rezisztens lett, és vannak hasonló tüneteim. Kiderült, hogy a nőgyógyász ad beutalót laborra. Szeptemberre kaptam, igaz, hogy rákszűrésre kértem, az meg ráér. Azzal kapcsolatban panaszom nincs. Már eddig is gyanítottam, hogy a hízás-fogyásom hátterében lehet valami ilyesmi, de a labor leleteim a cukrot illetően jók voltak eddig. A májfunkcióval kapcsolatos gyógyulásról itt írtam.
Úgy döntöttem, hogy addig, amíg nem vagyok hivatalosan beteg, én is eszem a cukros sütikből, nemcsak a lányok. Úgyhogy sütés után gyorsan lemeóztam a papucskákat. Nagyon meg voltam elégedve. Mivel egy az egyben átvettem az eredeti receptet a cookpad-ről, nem írok részleteket, nem lenne fair. Meg lehet nézni a helyén. A receptet itt találtam. Én Morzsi leveles tésztából készítettem,  nagyon vékonyra nyújtottam, és 18 darab lett.

Bibliás elmélkedés:
"Mézga Géza, a legendás papucsférj"- olvastam valahol, és mindjárt rosszul is esett. Ma, a metoo és a családon belüli erőszak esetek korában már más szemmel nézném a felesége által oly gyakran kigúnyolt főhőst. Mert arról nem illik beszélni, hogy hány családban éppen a férjek azok, akik verbális támadásoknak vannak kitéve. Édesanyám és anyósom is ebbe a csoportba tartoztak. Anyu mindent elért apunál, ha három napig nem szólt hozzá, vagy éppen halálra kritizálta. A mama se volt "piskóta". Szóval jó lenne most már helyén kezelni ezeket a családon belüli dolgokat, mert a férfiak is megérdemlik az igazságos elbírálást. Engem, mint fiús anyát, aggodalommal tölt el az egyre növekvő férfiellenesség. Sajnos ennek egyik oka valószínűleg a gyakori válás, az anyák egyedül maradnak a fiaikkal, és nem nagyon értik meg őket. Vagy a volt férjüket látják bennük, és akarva akaratlan szembe fordulnak velük. Vagy csak egyszerűen nem értik meg őket.  Nálunk az ötödik gyerek lett fiú, és még született kettő lány. Szegény Misi! Nagyon nehezen értettem meg, amikor kimászott a kerítésen, és nem akart tanulni. Nagyszerű fiú lett belőle, egy keresztény táborban program felelős. Rajonganak érte a gyerekek. Én meg sokszor szégyenkezem, hogy mennyire szigorú voltam vele, és haragudtam a férjemre, amiért olyan engedékeny. Pedig csak tudta, hogy a fiúkkal másképp kell bánni. 
Isten mondja: "Ne félj, mert megváltottalak,
neveden hívtalak, enyém vagy."Ésaiás 43.
Aggódom a mai fiatalságért. Nagyon nehezen találnak párt is. Nekünk mintha minden könnyebb lett volna, pedig nem volt ilyen jólét.
Álljon itt most egy imádság a fiatal fiúkért!
Drága Mennyei Atyánk!
Köszönöm neked, hogy az embert férfivá és nővé teremtetted. Köszönöm neked, hogy nő vagyok, feleség és anya. Köszönöm neked a férjemet és a gyermekeimet. A fiamért és minden fiúért imádkozom most. Talán soha nem volt ilyen nehéz fiúnak lenni, mint ma. Alig látnak férfi mintát. Sok szülő elválik, az anyák pedig nem pótolhatják a másik nemet. 
Kérlek, Téged, legyen gondod a házasságokra! 
Kérlek, keresd meg a fiúkat mentő szereteteddel!
Adj nekik önbizalmat, önfegyelmet, kitartást, szorgalmat! Tudják tisztelni magukat és a másik nemet. Vigyázz rájuk, hogy ne essenek szenvedélyek fogságába! Add, hogy találjanak hozzájuk illő párt, akivel boldogan élhetnek, és szeretetben nevelhetik a gyermekeiket!
Jézus nevében kérünk Ámen.
Fotó: Aldo Delara unsplash.com

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a meggyes papucsod, nagyon jól néznek is ki 😄
    Hasonló pudingost én is szoktam sütni. Jó dolog ez leveles tészta 😀
    Reméljük nincs semmi bajod, és továbbra is ehetsz amit szeretnél.
    Az elmélkedésed is nagyon tetszett!

    VálaszTörlés
  2. Valóban jó dolog a leveles tészta, de mintha nálad láttam volna, hogy magad is készítesz, de nem találom.

    VálaszTörlés