2019. szeptember 24., kedd

Halfűszer

Azt hittem, hogy rosszul hallok, amikor a férjem Noémitől azt kérte, hogy süssön neki halat. Biztos voltam benne először, hogy volt előzmény: Noémi győzködte az apját, hogy hadd süthessen, és végül beadta a derekát, de nem. Saját elhatározásból döntött a hal mellett. Na, csak nem élek hiába! Sokat változott, amióta kiderült a 2-es cukra, le is fogyott, de a halat nem tudta megszeretni. Hogyan készítsük el, hogy el ne menjen a kedve tőle? Emlékeztem rá, hogy volt halfűszer otthon, de kiderült, hogy már rég lejárt, így hát magam kevertem ki egy kis interenetes kutakodás után. A darabos magokat mozsárban összetörtem, összekevertem az egészet, bedörzsöltem vele a halat, és néhány óra múlva olívaolajon gyorsan kisütötte Noémi. Igazán finom lett, lesz újrázás. 
Ha nincs citrombors, akkor egy kis citromlé és bors is megteszi. 
Hozzávalók:
1 kávéskanál só
1 púpos kávéskanál mustármag
1 evőkanál bazsalikom
1 evőkanál kapor
1 kávéskanál fehér bors
1 evőkanál rozmaring
1 evőkanál citrombors
fél kávéskanál őrölt piros paprika
1 kis szárított chilli paprika
olívaolaj




Recept innen kis változtatásokkal.

5 megjegyzés:

  1. De jó keverék! A halat mi is szeretjük, "halászom" is az újabb recepteket, ki fogom próbálni :-)

    VálaszTörlés
  2. Nálunk nem kell senkit győzködni a halevésre, de egy jó halfűszer mindig jól jön, köszönjük!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez az idegen hozzászóló én voltam, Kádár Szandra, de nem tudom javítani.

      Törlés
    2. Ó, nem is tudtam, hogy olvasol. Örülök, ha segíthettem.

      Törlés