2019. január 22., kedd

Grízes tészta


Évi régóta kér, hogy készítsek neki grízes tésztát. Mindig halogattam, mert nem sikerül a gríz pirítása. Most is elsőre megégettem, de a második adag nagyon jól lett. Gondoltam egyet, és kárpótlásul felminősítettem desszertnek. 
Régi jó menzás ebédek! Bableves, kelkáposzta főzelék és a világ legjobb tejbegríze! Én még szombaton is jártam iskolába, bár csak rajz és egyéb könnyű óráink voltak. A konyhán meg a nénik sütötték a kelt tésztákat. A fiúk mindig hoztak egy nagy vajling sütiszélet. Rajzolás közben csipegettük. Az volt ám a jó világ! Meg persze fiatal voltam.
Hozzávalók:
1 dl búzadara
20 dkg szélesmetélt
csipet só
olaj
porcukor
sárgabaracklekvár
Elkészítés:
A szélesmetéltet a szokott módon sós vízben megfőzzük. Közben egy kevés olajon nagyon lassan világosbarnára megpirítjuk a grízt. Felöntjük kb 1 dl vízzel. Puhára főzzük, de ne legyen mázgás. A tésztát, a porcukrot és a grízt összekeverjük. A tányéron adhatunk hozzá lekvárt, de porcukrot is.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen tálaltad így desszert formában :-) Néha én is megkívánom, de ritkán kerül az asztalunkra. Ha mégis, akkor spagetti tésztával, annak jó állaga, tartása van :-) Menzás nem voltam, így nem tudom azok a grízes tészták milyenek voltak, de gondolom nem a csúcsminőség volt, mert a gyerekek nem szerették...
    Szombaton még én is jártam iskolába, sőt mikor elkezdtem dolgozni az első évben (években) még csak minden második szombat volt szabad....

    VálaszTörlés