2015. november 27., péntek

Leveszöldség üvegben és első felhasználása. Tarhonyaleves


Már régóta készülök arra, hogy reszelt zöldségeket tegyek el télire, de valahogy mindig elmaradt. Amikor Katalinnál láttam a zöldséglekvárt, akkor új lendületet kaptam, de végül is csak múlt szombaton láttunk neki Misi fiammal. Az eredeti recept Pelle Józsefné "Befőzés, házi tartósítás" című könyvében így szól:
Egy kg sárgarépát, 50 dkg petrezselyemgyökeret, 25 dkg zellert, 25 dkg karalábét, 25 dkg kelkáposztát, 50 dkg paradicsomot, 50 dkg édeskáposztát, 50 dkg karfiolt, 25 dkg hagymát, 25 dkg zöldpaprikát, egy maréknyi finomra vágott petrezselyemzöldet, ugyanannyi zellerzöldet nyersen húsdarálón megdarálunk. A zöldségeket tisztítva mérjük le. A pépet elkeverjük 1 kg sóval, üvegekbe rakjuk, szorosan lenyomkodjuk, lekötjük, és száraz helyen tartjuk. Használatkor vigyázzunk az étel sózására!
Én csak 
1 kg répát, 50 dkg gyökeret, 25 dkg karlábét, 25 dkg zellergyökeret, 20 dkg hagymát, 2 paradicsomot és 1 darab zöldpaprikát reszeltünk le robotgéppel. Ez összesen 2 kg és 20 dkg. Ehhez adtam 60 dkg sót. 



Ma lett belőle egy kis tarhonyaleves. Nagyon jól vizsgázott. Évi azt mondta, ha kiskorában is így kapta volna a levesben, akkor szívesebben megette volna.:)

Hozzávalók:
10 dkg tarhonya
olaj
1 púpozott evőkanál reszelt zöldség
krumpli
zellerzöld
1.5 l víz
A tarhonyát megpirítottam egy kis olajon, majd felöntöttem 1,5 liter vízzel. Beletettem a zöldségkeveréket és még egy teáskanálnyit. Kicsit később került bele egy krumpli és egy kis szárított zellerzöld.
SÓ EGYÁLTALÁN NEM KELLETT BELE. PONT JÓ VOLT!



Vers:
Lukátsi Vilma: Egy csipet só
Egy csipet só szeretnék lenni,
nem asztaldísz a sótartóban,
hanem ott, ahol szükség van rá,
egy kicsivel több íz
a szóban.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése