2015. június 14., vasárnap

Gyümölcskalács


Az előző bejegyzésben ígértem a receptet. 

Hozzávalók:
10 dkg margarin
15 dkg kristálycukor
3 tojás
1 citrom reszelt héja
10 dkg liszt
1 evőkanál rum
30-35 dkg friss vagy tartósított gyümölcs
1/2  csomag sütőpor

Elkészítés: 
 Keverjük habosra a margarint, adjuk hozzá fokozatosan a cukrot, a tojást, a citromhéjat, a sütőporral elkevert lisztet és végül a rumot. Öntsük a tésztamasszát alufóliával bélelt tepsibe, szórjuk rá a kimagozott, lecsepegtetett gyümölcsöket, amelyeket előbb lisztben forgassuk meg előbb, hogy ne süllyedjenek a tepsi aljára. Előmelegített, közepesnél melegebb, kb 200 fokos sütőben süssük meg. Ha feljött, mérsékelhetjük a hőfokot.
Az az igazság, hogy ez a mennyiség csak egy kis tepsire elég valószínűleg, de mivel én ennyivel el se indulok, ezért eleve duplázom és közepes tepsit használok. Rumos meggyet szórtam rá a képen látható sütire, ami a cukortól nehezebb, mint a friss vagy a befőtt, és hiába lisztezem meg, sok lesüllyed, de nem szokott karamellizálódni. Habkönnyű, nagyon finom sütemény.
Pataki Mária A vendégvárás ábécéje című 1982-es kiadású könyvéből vettem a receptet, csak sütőport is adtam hozzá. Minerva Kiadó. Más néven meggyes lepény vagy pite.



2 megjegyzés: