2016. június 24., péntek

Meggyes túrótorta sütés nélkül


Régóta kacérkodtam a sütés nélküli sütikkel, de eddig a kókuszgolyónál nem jutottam tovább. Több receptből gyúrtam össze ennek a tortának a  saját változatát, de több zselatin kell legközelebb a krémbe.

Hozzávalók:

- kekszes alaphoz
15 dkg háztartási keksz
10 dkg vaj
1 kávéskanál rum
1 dl meggylekvár
- túrókrémhez
0.5 kg túró
1 dl tejszín
1 vanillin cukor
2 evőkanál zselatin
1 dl víz
10 dkg porcukor
- tetőhöz
1 csomag piros tortazselé
3 evőkanál cukor
2.5 dl víz
meggy
A kekszet késes aprító híján konyharuha közt klopfolóval összetörtem. Összedolgoztam a puha vajjal és a rummal, majd belenyomkodtam a közepes tortaformába és rákentem a lekvárt. Hűtőbe tettem. Közben a túrót a tejszínnel  és a cukrokkal simára kevertem, hozzáadtam az egy dl vízzel és kis cukorral forralásig hevített és hűtött zselatint. A kekszes alapra halmoztam, elsimítottam, és dermedésig hűtőbe tettem. A tortazselét 2.5 dl vízzel készítettem el, kiraktam meggyel a túró tetejét, és a tortazselét ráöntöttem amikor már kezdett hűlni, majd levettem a tortaformát.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése