2017. január 22., vasárnap

Rizspelyhes meggyes torta


Amikor kitaláltam, hogy mit fogok készíteni, akkor beírtam a keresőbe, hogy rizspehely torta, és becs szó, egyetlen ilyen tortát sem adott ki. Egészen meg voltam lepődve. Viszont jelentős mennyiségű ördögfej jött elő a neten, amitől aztán hamar abba is hagytam a nézelődést. Szóval itt van ez az én kis szellemi termékem, ami annyira finom, és olyan egyszerűen elkészíthető, és ... szóval mindenkinek csak ajánlani tudom.
Ha gyorsan elkészíthető és nagyon finom tortára vágyunk, akkor ez éppen megfelelő. Nem is készítettem fázisfotókat. A meggykrém a meggyes kekszes sütiből ismerős, csak ott fahéjjal készült. 

Hozzávalók: 
 5 dkg rizspehely
10 dkg csoki
70 dkg magozott meggy
18 dkg cukor
2 csomag vaníliás cukor
18 dkg búzadara
csipet őrölt szegfűszeg
1 l víz
Díszítés:
 tejszín
10 dkg csoki
1 evőkanál olaj

Elkészítés:
A 10 dkg csokit (jelen esetben jó minőségű, de törmelék) felolvasztjuk, és megforgatjuk benne a rizspelyhet.  Az a lényeg, hogy összeálljon, majd egy közepes tortaforma aljába nyomkodjuk. A meggyet összekeverjük a vízzel, a cukrokkal, szegfűszeggel, és 5 percig főzzük. Utána belekeverjük a búzadarát, és addig főzzük állandó keverés mellett, amíg meglátjuk a lábas alját. Ekkor ráöntjük a rizskeverékre.  Egy éjszakát hagyjuk állni. Másnap kivesszük a formából, tejszínnel bevonjuk, meggyszemekkel díszítjük, és egy kevés olajjal kevert olvasztott csokival meglocsolgatjuk.  Látható, hogy kezdem megtanulni a csokilecsorgatást. Mennyivel jobban sikerült, mint a szaloncukros túrótortánál! Most viszont hamar megszilárdult, ezért néz ki úgy, mintha a legújabb Duna-hullámos gasztro-project lenne, de ez mit sem vont le az ízéből.:)










Régi recept új képekkel.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a tortád, ezt jól kitaláltad :-) A tetején a csoki is nagyon mutatós! Fincsi lehetett :-)

    VálaszTörlés