2015. május 25., hétfő

Aranygaluska mákkal és borsodóval


Milyen nevet lehetne adni neki? 
Rózánál láttam, és megsütöttem pünkösdre. Már van két aranygaluska recept a blogon itt és itt. Mindkettő diós, kicsit más kelt tészta recepttel. A mostani tésztáját innen készítettem, de csak fél kg lisztből, és arányosan csökkentettem a többi hozzávalót is természetesen. 4 evőkanál mákot és 6 evőkanál cukrot daráltam meg a kávédarálóban, és azzal szórtam meg. Közben locsolgattam 10 dkg olvasztott margarinnal. 2 sor lett a nagy méretű kapcsos tortaformában.


Lassú tűzön sütöttem.




Borsodót és vaníliasodót is készítettem hozzá.

Borsodóval

Borsodó hozzávalói:
2 dl fehér bor, 1 dl víz, 1/2 citrom leve és lereszelt héja, 1/2 kávéskanál liszt, 2 tojás. A cukrot a liszttel majd a tojásokkal jól elkeverjük. Hozzáadjuk a többi anyagot, és lassú tűzön felfőzzük.

2 megjegyzés:

  1. Ani, megtiszteltél, hogy az én ötletem alapján készítetted el... Kedvem lett volna ezüstgaluska néven emlegetni:)) Ha diós, akkor arany, ha mákos, akkor ezüst:))

    VálaszTörlés
  2. Az a baj, hogy az ezüstgaluskánál a nokedlire gondolok. Az aranygaluskánál nem jut az eszembe.

    VálaszTörlés