2016. május 4., szerda

Bíró turbánja LVK. 5. forduló:Arab konyha


 Sásdi Melinda játékára készítettem ezeket a sütiket. Lássunk Világot a Konyhában! címmel már volt néhány forduló. Most az arab konyha ízeivel ismerkedtünk. Ezt a tunéziai sütemény receptet a mindmegette.hu-n találtam. Sajnos a megadott mennyiségű liszttel galuskatészta állt össze, amint sejteni is lehetett. Fél adagból készítettem, és lisztet még adtam hozzá.

Hozzávalók nálam:
35 dkg liszt
1/4 teáskanál só
2.5 dl víz
13 dkg méz
3 dkg vaj
olaj a sütéshez

Elkészítés:
A lisztből, sóból, vízből tésztát gyúrunk, majd 8 cipóra osztjuk. Egyenként hernyókat sodrunk belőlük, és nyújtófával hosszú, 2-3 cm-es szalaggá nyújtjuk. Nekem kicsit szélesebb lett. A szalagokat az ujjunk vége köré tekerjük, hogy turbánhoz hasonló legyen. Hát mi az, hogy "hasonló"? Traktorhoz egyértelműen nem hasonlít, de csak egy igazi arab kádi tudná elmondani, hogy mi jutna eszébe az én tekercsemet látva.:)
Kis fazékban, és nem lábasban sütöttem, hogy ne sok olajat használjak. 
A mézbe beledobtam a vajat, és mikróban melegítettem őket egy kicsit, majd simára kevertem. Ebbe forgattam bele a kisült sütiket. A maradékot pedig kis tálkában kínáltam. 




2 megjegyzés:

  1. Te így "hordod" a turbánt és kész! Merjen valaki szólni. ;)
    Főleg, hogy nem egy hétköznapi receptet osztottál meg velünk.

    VálaszTörlés