2014. július 19., szombat

Kelt meggyes pite





Hozzávalók:

40 dkg liszt
2 tojás
2 dkg élesztő
5 dkg vaj vagy margarin
1/2 liter tej
4 dkg cukor
késhegynyi só
fél kg meggy

Az élesztőt egy dl tejben felfuttatjuk. 


A tojássárgáját a cukorral, vajjal elkeverjük, hozzáöntjük az élesztőt, a tej felét, a lisztet, sót, utána a többi tejet, hogy egészen lágy galuskatésztát kapjunk, amit fakanállal jól kidolgozunk. Végül hozzákeverjük a tojások keményre vert habját, és a tésztát letakarva 3/4 óráig kelesztjük. 


Utána 1-2 percig újra verjük. 
Fagyos zsiradékkal  bekent tepsibe öntjük, ahol 20 percig újra kelesztjük, tetejét megkenjük tejjel, megszórjuk kristálycukorral vagy dióval és meggyel, és egyenletes lassú tűznél 1/2 óráig sütjük. 170 fokon sütöttem. Amint látható, én cukrozott meggyet szórtam rá, és nem kentem meg tejjel, és kétszeres mennyiséget készítettem.






Kiemelve langyosra hűtjük, utána kockára vágjuk. Habkönnyű lett. (Sajnos a sütőm nem süt egyenletesen, pedig még légkeverést is tud.)




(Horváth Ilona szakácskönyve alapján.)

Továbbgondolás:
Férjem felnőtt korban lett lelkész, kezdetben presbiter majd gondnok volt egy kis gyülekezetben. Tönkrement házasságunkat vette kezébe Isten, így tértünk meg. Nagyon hamar bekapcsolódtunk a gyülekezeti szolgálatba. Táborozásokat szerveztünk, felekezet nélküli gyermekbiblia órákat tartottam. Támogattuk a gyülekezeti ifjúsági kört. Sok süteményt sütöttem már akkor is. Nem volt szokatlan a feladat lelkésznéként sem: segíteni, hogy a fiatalok jó közösséget találjanak, elsősorban rendezett kapcsolatot Istennel, de egymással is. Ezt a sütit is a tegnapi ifi alkalomra készítettem. 
"..ne szóval szeressünk, ...  hanem cselekedettel és valóságosan." (János apostol első levele 3. rész 18. vers)
Két másik recept édesanyáktól, akik szintén süteménnyel segítették ezt a szolgálatot. 
Seresné Losonczy Kati kefíres sütije:
http://korsocska.blogspot.hu/2014/07/kefires.html

Tátrainé Gál Erika kókuszkockája:
http://korsocska.blogspot.hu/2014/07/fekete-feher-igen-nem.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése