2016. május 17., kedd

Meggyes-mákos szelet


Elméletileg ugyan úgy készül, mint a meggyes-diós, csak értelemszerűen mák kerül bele dió helyett. Gyakorlatilag azonban több ponton változás történt. 
1. Elfelejtettem, hogy a folyékony hozzávalókkal kezdünk, és belepakoltam a lisztet az üstbe. Utána jött a sütőpor, a fészekkészítés, a tojások és a többi. A tojások után kaptam észbe. No de sebaj! Végül is ebben a változatban is jó lett.
2. Másnap cukrot akartam darálni a túrós tésztához, és döbbenten vettem észre, hogy valamennyi cukros mák a darálóban maradt. Eszembe se jutott megmérni, így sajnos soha sem tudjuk meg, hogy vajon hány dkg cukorral és hány dkg mákkal készült a sütemény. Finom volt így is.
Az eredeti elképzelés szerint:

Hozzávalók:
35 dkg liszt
1 csomag sütőpor
10 dkg mák
20 dkg cukor és 1 evőkanál a habba
4 tojás
1.5 dl tej
1.5 dl olaj
2 evőkanál rum(sütő szeszesital)
1 teáskanál szárított citromhéj
40 dkg magozott meggy

Elkészítés:
A mákot a cukorral kávédarálóban megdaráltam. Kb 1/3 keverék is elég.
A lisztet összekevertem a sütőporral a robotgép üstjében. Fészket készítettem, és belekevertem a  a cukros mákot, a tejet, olajat, tojássárgáját, citromhéjat. Utána bekapcsoltam a robotgépet magas fokozatra, amíg a massza kivilágosodott. A fehérjét habbá vertem egy kis cukorral, majd először csak egy keveset adagoltam a masszához, és kézi habverővel elkevertem. Néhányszor megismételtem. Amikor az összes hab benne volt, akkor simára kevertem a ké-zi habverővel. Közben hozzáöntöttem a rumot. Jól le kell szedni a keverőhenger oldaláról is, hogy egyenletes legyen a massza. Sütőpapírral bélelt közepes tepsibe öntöttem, a kisebb meggyszemeket rádobáltam, a nagyobb meggyszemeket lisztbe forgattam, rászórtam. Előmelegített sütőben sütöttem 10 percig 200 fokon, majd mérsékeltem a hőfokot, és tűz-próbáig  maradt benne. Azt gondoltam, hogy a kisebb meggyszemek elsüllyednek majd, de mind a felszín közelében maradt. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése