2016. május 18., szerda

Durbancs dinsztelt kaporral


Férjem édesanyja gyakran sütött durbancsot amíg fiatalabb volt. Aztán a sütések elmaradtak, a korral előrehaladva minden lassabban ment. A durbancs sütést én örököltem volna, de évekig nem tudtam rászánni magam. Nehezen fogok olyan süteményhez, amit még sohasem sütöttem. Kár volt halogatni, mert nagyon egyszerű, bár munkaigényes. Már van egy durbancs recept a blogon, de azt nem én sütöttem, és kicsit más a tésztája. 

Hozzávalók:
1 kg liszt
0.5 l víz
1 evőkanál só
1 kockacukor
4 dkg élesztő
1 kanál tej
cukor
20 dkg kapor
zsír
só, bors

Elkészítés:

Valójában kenyértésztát készítünk. Az élesztőt felfuttatjuk a cukros tejben, amihez egy kis vizet is kevertünk. A lisztet a keverőüstbe tesszük, kis mélyedést készítünk, és hozzáadjuk a vizet és az élesztőt. Jól kidolgozzuk. majd 1 órát kelni hagyjuk. Közben kevés zsíron megdinszteljük az összevágott kaprot. Sózzuk, borsozzuk. A megkelt tésztából 6 cipót készítünk, és nagy tepsi nagyságúra kinyújtjuk. Lehet húzni, mint a rétest. A zsírozott tepsibe fektetjük őket, és egyenként megkenjük a dinsztelt kaporral. (Friss kaporral is készítik, akkor a tepsiben kell sózni, borsozni.) Az utolsó tésztaréteget csak zsírozzuk. Még 1/4 órát pihentetjük a tepsiben, majd hideg sütőbe toljuk, és 200 fokon megsütjük. Nagy kockára vágjuk. 






Bibliás elmélkedés a Kapros durbancs recept alatt.
http://korsocska.blogspot.hu/2015/09/kapros-durbancs_10.html

2 megjegyzés: