2016. május 1., vasárnap

Hófehérke szelet Anyák Napján



Már régóta szemeztem Marti M Hófehérke szeletével. Régebben gyakran sütöttem hatlaposat csokikrémmel, de ez a citromos is csábítónak tűnt. Egyszer ettem, és azóta készülök megsütni. A mai családi összejövetel jó alkalomnak tűnt. A szalalkáli zacskóján lévő receptet használtam, de méz és vaníliás cukor nélkül.

Hozzávalók: 
- a lapokhoz
50 dkg liszt
10 dkg margarin
15 dkg porcukor
1 dl tej
1 tasak szalalkáli
2 tojás

Elkészítés:
A szalalkálit feloldjuk a tejben, és a többi hozzávalóval tésztát gyúrunk belőle. Kicsivel több tejet is elbírt volna, nem volt könnyű nyújtani. 6 részre osztjuk. 25x30 cm-es lapokká kellett volna nyújtani. Itt-ott nem sikerült. Nagy tepsi hátán sütjük egyenként. Nagyon hamar elkészül, figyelni kell. 

- a krémhez
Ez már Marti M receptje kis változtatásokkal 
1 l tej
8 evőkanál liszt
25 dkg cukor
20 dkg vaj
3 citrom leve

Elkészítés:
A lisztet és a cukrot összekeverjük. A tejből kiveszünk valamennyit, és hozzáadjuk. A tejet felforraljuk, belekeverjük a liszt-cukor-tej keveréket, és állandó keverés mellett sűrű krémmé főzzük. Hűlni hagyjuk, majd még langyosan hozzáadjuk a vajat, és robotgéppel jól kikeverjük. A végén több részletben dolgozzuk bele a citromlét is. Nagy citromok voltak, csak 2 és felet használtam. Nagyjából egyenletesen megkenjük a lapokat. A legszebbet tartjuk meg a tetejére. Én fordítva tettem rá. Másnapra megpuhul.  Kicsit le lehet nyomkodni, hogy sima legyen a teteje. Szeletelés előtt meghintjük porcukorral.



Juci lányomtól sütinyalókákat kaptam Anyák Napjára. Ezzel díszítettem a képet. József Attila Mama című verse van a kis kerek lapokon. Nagyon megható. Kaptam még virágot, kézkrémet, igés lapokat, narancslekvárt, és egy jó nagy mosogatást.:)



1 megjegyzés: