2016. május 7., szombat

ÜNNEPEK, JELES NAPOK. Süssünk aranygaluskát pünkösdre! Aranygaluska mogyoróval, csokiöntettel


Holnap lejár a határidő, és én még csak most sütöttem a saját játékomra. Bár már háromféle aranygaluska is van a blogon, most kitaláltam még egyet. Igaz, hogy ez valójában nem is hagyományos aranygaluska, de a mákos sem az
Ugyanúgy készült, mint a többi, recept itt. 1 kg lisztet használtam fel most is. 1/3-a bukta lett, a többiből sütöttem aranygaluskát. Mogyorót törtem hozzá dió helyett, és a konyhai praktikák szerinti serpenyős pörköléssel próbáltam meg megszabadulni a belső, puha héjától. A mogyoró azonban nem olvas konyhai praktikákat, ügyet se vetett a pörkölésemre, ezért csak töredékét sikerült utána ledörzsölni konyharuhával. 20 dkg mogyorót használtam.


Csokiöntet hozzávalói:
1 l tej
1 csomag tejszínízű pudingpor
1 evőkanál kakaó
fél tábla tortabevonó csoki
5 kanál cukor
Legközelebb összekeverném a pudingport a kakaóval és a cukorral, most viszont külön-külön kevertem össze cukorral és egy kis tejjel. A többi tejet felforraltam, majd beleöntöttem a pudingos és a kakaós keveréket. Még főtt egy kicsit, és kész. Hűtöttem, majd üvegbe töltöttem, mert az volt az eredeti elképzelésem, azért is sütöttem kalácsformában, hogy templomot formázzon, és az üveg legyen a torony, de aztán nagyon erőltetettnek éreztem. Azért maradt mégis az üvegben, mert a hűtőben jobb így eltenni. Már ha marad. Pünkösdkor arra is emlékezünk, hogy a Szentlélek tűzlángként szállt az apostolokra, így a pünkösd színe a piros. Az egyik aranygaluskánál ilyen erőteljes színű textilt használtam, de a csoki miatt most eltértem ettől. A lángokat a szép terítő aranysárga virágai helyettesítik. Majdnem olyanok, mint a lángnyelvek.




Az első elképzelés szerint így tálaltam volna, mert a keresztyén egyház születésére is emlékezünk pünkösdkor. Ebben a formában jobban látszik az egyház természete, miszerint a hívők szoros szeretetközössége. Aztán átrendeztem a díszletet. 


Még holnapig várom a jelentkezőket! Nevezési feltételek itt: http://korsocska.blogspot.hu/2016/04/unnepek-jeles-napok-sussunk.html

2 megjegyzés: