2015. október 27., kedd

Töltike karalábélevéllel. Lássunk világot a konyhában! 1.


A Habverő és fakanál blog szerzője, Melinda írta ki ezt a játékot. Már küldtem egy receptet, Ketchup helyett Piroskát. Most készítettem egy másikat, csak utána gondoltam arra, hogy elküldöm ezt is. Kisildi blogjában láttam a Töltött karalábélevest, ez adta az ötletet.
Szép nagyra nőttek a karalábék a kertben. Óriási leveleiket végül is húsgombóchoz használtam fel. Kicsit erdélyiesen fűszerezve. 

Hozzávalók:
-gombóc
30 dkg darált sertéshús
1 marék rizs
1 kávéskanál csomboros fűszerkeverék
fél tojás
A hozzávalókat összekeverjük, megtöltjük vele a karalábé leveleket, majd zsineggel összekötözzük őket. Egy kis lábasban tesszük fel főni 2 merőkanál húslevessel, és még annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Ha megpuhult, kibontjuk őket, és karikára vágjuk.

-mártás
húslé
liszt, 
tejföl 
A visszamaradt lé egy részét tejfölös habarással sűrítjük. Ezzel öntjük le a húskarikákat.





3 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyszerű ötlet, imádom a töltikét! Anyukám szokott készíteni, hagyományosan szőlőlevéllel, de így is nagyon finom lehet.
    Indítottam egy játékot, örülnék ha csatlakoznál! :)

    VálaszTörlés
  2. Van szőlőleveles is a blogon itt:
    http://korsocska.blogspot.hu/2015/06/husgolyo-szololevelben-toltike.html
    Megnézem a játékodat.:)

    VálaszTörlés
  3. Van szőlőleveles is a blogon itt:
    http://korsocska.blogspot.hu/2015/06/husgolyo-szololevelben-toltike.html
    Megnézem a játékodat.:)

    VálaszTörlés