2020. november 25., szerda

Sült túrógombóc cukorbetegeknek (is). Gluténmentes

 

"Megsebez, de be is kötöz."-olvassuk Jób könyvében. Engem is nagyon megvigasztalt most Isten. Megszületett végre a blog facebook oldala, de az első megjegyzés nagyon elkeserített. Egy olvasó megsütötte az almás almás nevű süteményt, de nem volt megelégedve vele. Nem tudom, hogy mit rontottam el, vagy ő, de felkavart a dolog. Ma reggel viszont egy hálás megjegyzés jelent meg a vizes uborka receptjénél. A bibliás elmélkedés pedig éppen jól jött nekem is. "Tudjuk pedig, hogy azoknak, akik Istent szeretik, minden javukra van."Róma 8.28.

............

Már régóta szemeztem ezzel a recepttel, mert nagyon szeretjük a túrót, és kell egy kis változatosság. 

Mondhatom, jó választás volt.
Hozzávalók:
-gombóc

fél kg túró
10 dkg apró szemű zabpehely

2 tojás

édesítő

vaj

-öntet:

4 dl tejföl
1 tojás
csipet citromhéj
vaníliaaroma
édesítő
Elkészítés:
A gombóc hozzávalóit összekeverjük, az édesítőt ízlés szerint, és egy órára a hűtőbe tesszük. Ha nagyszemű zabpelyhet kaptunk, akkor kávédarálóban kicsit apríthatjuk. Egy piteformát kivajazunk, és vizes kézzel gombócokat formázunk a tésztából, és szépen belerakosgatjuk. Leöntjük az öntettel, amihez szintén csak össze kell keverni a hozzávalókat. Előmelegített 200 fokos sütőben szép pirosra sütjük. 

Riederné Barbaránál láttam meg legutóbb a sült túrógombócot. Ez adta a végső lökést.
.......
Keressék a blog facebook oldalát is! https://www.facebook.com/aparokiakonyhajantul

3 megjegyzés:

  1. Igy sütőben elkészítve még nem kóstoltam, de nagyon guszta, úgyhogy biztos finom volt 😁.

    VálaszTörlés
  2. Igen, nagyon finom. Egyébként már van egy zabpelyhes túrógombóc a blogon, éppen nálad láttam, a lányod készítette. https://korsocska.blogspot.com/2015/10/glutenmentes-turogomboc-2.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Franci szeret egészséges dolgokat készíteni, de ezeket őnáluk csinálta, úgyhogy én nem kóstoltam 😀. De azt mondja,nagyon finom!

      Törlés