2024. augusztus 30., péntek

Fügelikőr indul



Már tavaly is készítettem fügelikőrt, de mindjárt az elején beletettem a fűszeres szirupot, és végigizgultam a két hónapot, hogy nehogy felforrjon, mert kiderült, hogy csak az alkoholt kellett volna hozzáadni az elején, esetleg még a fűszereket. Úgyhogy most módszert változtattam, és csak vodkát öntöttem a fügéhez. Még lehet, hogy a fűszereket beleteszem, de egyelőre ebben áznak. Kicsi a fügefánk, de csak egyik lányunk szereti a fügét, a likőrt tavaly egy rokon kapta meg. Idén is neki szánom. 

5 fügét feldaraboltam, és fél liter Royal vodkát öntöttem hozzá. Lezártam, és a hűtőben pihen. A második kép az indulás augusztus 23-án, a felső pedig most, 30-án készült. 



A tavalyi kész likőrről itt olvashatnak. Kíváncsi vagyok, hogy idén is megkocsonyásodik-e. 
2023-as fügelikőr


2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy elindítottad a fügelikőrödet, remélem jól fog sikerülni, és ízlik majd a családnak! Néztem már, de nem voltunk otthon, a Balaton-felvidéken nyaraltunk, iszonyú meleg volt, és mi mindennap túráztunk 😄. Majd hozom őket, amint magamhoz térek 😄.
    Mostanában a mobilommal nem tudok kommentet hagyni másnál, és nálam sem tudok válaszolni a mások által írt megjegyzésre. Nem tudom miért....

    VálaszTörlés
  2. Fogalmam sincs, mi történik, de átengedtem a másik megjegyzésedet is, de nem látom.

    VálaszTörlés