2024. augusztus 24., szombat

Töltött cukkini

 



Szeretjük a cukkinit. Nagyon hálás, mert édesen és sósan is készíthető, bár idén még sütibe nem tettem. Egyébként sem főztem belőle sokszor. Nem tudom, hogy mi az oka, de alig látok a piacon. Talán a nagy meleget nem bírja, de az uborka is hasonló időjárást igényel, mégis sok van belőle. Nem frissek a képek, csak elfelejtkeztem róluk. Remélem, hogy másutt bőségesebb a cukkini termés, és nem lesz gond az elkészítésével. Nem tudok mennyiséget megadni, mert nem mértem most semmit. 

Hozzávalók: 


Két kisebb cukkini
30-410 dkg darált hús
olaj
1-2 tojás
só, bors
reszelt sajt
tejföl

Elkészítés: A cukkiniket kivájjuk. A húst sózzuk, borsozzuk, és egy kevés olajon megpirítjuk. A kivájt belet is hozzáadjuk. Megtöltjük hússal a "csónakokat", és rákenjük a sajt és tejföl keverékét. Egy kerámia tálba vagy tepsibe tesszük őket, kis vizet teszünk alá, 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és megsütjük. Ha nem találjuk elég zsengének a cukkinit, akkor várjuk meg, hogy puhuljon egy kicsit a sütőben, és úgy tegyük rá a sajtos keveréket. 

Őrült meleg van. Nem is emlékszem, hogy augusztusban mikor volt ilyen hosszú távon ekkora hőség. Vagy csak én felejtettem el?

Imádkozzunk!

Imádság szárazság idejére: 

Istenünk, Mindenható jó Atyánk! 

Tudjuk, hogy a te hatalmadban van az időjárás, és úgy rendeled annak változásait, ahogy akarod. Azt is belátjuk, hogy nem törődtünk a földünkkel jó gazdaként, amint parancsoltad, hanem kihasználtuk erőforrásait, önző módon éltünk és élünk ma is, de megvan sokunkban a jó szándék arra, hogy változzunk, takarékosabban éljünk. Kérünk, hogy vedd le rólunk a kánikula ilyen nagy csapását, mert sokan már attól tartanak, hogy idén sem lesz mit aratniuk, kiszárad minden. 

Adj bölcsességet a világ vezetőinek, hogy legyenek készek ők is a változásra, ne csak a profitot nézzék, hanem gondoljanak a jövőre. 

Kérünk, hallgasd meg imádságunkat, és bocsásd meg bűneinket szent Fiadért, Jézus Krisztusért.Ámen

4 megjegyzés:

  1. Finom lehetett a töltött cukkinid a gazdag töltelékkel! Mi is szeretjük mindenféleképpen a cukkinit, nagyon hálás zöldség.
    Idén Apukámnál sem nagyon akar sokat teremni, biztos nem kedvez nekik ez az időjárás, pedig tavaly nagyon sok volt rajta, azt sem tudtuk, hogy mit csináljunk velük....
    Nekem is van egy töltött cukkinim elfekvőben, még július végén sütöttem, majd hozom, ha rá kerül a sor 😄. Én is elősütöttem egy kicsit, töltelék nélkül, jót tesz neki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor még volt kertünk, akkor nekünk mindig nagyon sok termett, de akkor jobb volt az időjárás.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett a töltött cukkinid, mi is szeretjük. Én pl. letakarom a tepsiben 30 percre fóliával, hogy kicsit puhuljon, majd a fóliát levéve sütöm készre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ha nem elég zsenge, akkor elő kell sütni.

      Törlés