2024. július 7., vasárnap

Mirabolán chutney (csatni, csátni)

 




Ha egy üzlet beindul!

Újra kaptam egy adag cseresznyeszilvát, pedig már nem is akartam tkemalit főzni. Viszont az egyik főzős fb csoportban a tkmaliról a chutney (csatni) jutott eszébe valakinek, és akkor arra gondoltam, hogy miért ne. Van már több csatni recept is a blogon. Ez egy fűszeres indiai szósz, amit húsokhoz kínálnak.

Készítettem már sült paradicsomból, zöld paradicsomból, birsalmából, szilvából

Ha még egyszer kerül mirabolán szilva a házhoz, akkor újra próbálkozom a rostos ivólével. Csak az a baj, hogy nagyon savanyú, és sok édesítő kell bele.

Hozzávalók a csatnihoz:
1,2 l lé
2 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 rúd fahéj
3 alma
1 evőkanál gyömbérpor
1,5 evőkanál édesítő
1 csapott evőkanál só
1 evőkanál mazsola
1 zöldpaprika
2 dl vörösbor
Elkészítés: 

A szilvát megmossuk, és egy kevés vízben felforraljuk. Utána levesszűrőn áttörjük. Az almát meghámozzuk, és a  hagymákkal, a paprikával  apróra vágjuk. Egy lábosba tesszük, és hozzáöntjük a többi anyagot. Közepes vagy kis lángon főzzük állandó keverés mellett, amíg besűrűsödik. Ez most közel egy óra volt. A vége felé besegítettem egy kicsit botmixerrel. Hivatalosan addig kell főzni, amíg teljesen szétfőnek benne az az anyagok. Erős paprika, illetve csili illik hozzá, de én nem bírom az erőset, így ebben is egy kicsit kímélő formában készült. Nagyon finom lett. Bátran ajánlom.


Tkemali, a grúz ketchup. 

Tkemali 2.

Áldott hetet kívánok mindenkinek ezzel a bibliai igeverssel:


4 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a csatnid, sűlt húsokhoz kiváló. Én is csináltam már többfélét, szeretjük.
    Mirabolánból - a kék fajtából - a napokban főztem lekvárt, nagyon finom lett. Kicsit savanykás, de nagyon ízlik. És a színe is nagyon szép lett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nem tudom, hogy milyen fajta, mert nyersen kék, de főzve ilyen vörös. Mindenesetre nagyon finomakat lehet készíteni belőle.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet ez a fűszeres csatni, a sült húshoz remek választás. Váljék egészségetekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sőt! Kekszekhez is, bár véletlenül kínáltam vele egy sósat.

      Törlés