2024. július 21., vasárnap

Sós rúd

 

Májusban részt vettünk egy gyülekezeti napon Nagyrábén, ahol férjem született és konfirmált. Erről itt számolok be. A szeretetvendégség sok süteménye közül elkértem a sós rúd receptjét, amely meg is jelent a Reformátusok Lapjában, ahol immár másfél éve én írom a recepteket. Soli Deo Gloria!
Teljesen megfeledkeztem arról, hogy a blogban is közzé akartam tenni. Most pótolom. Érdemes próbálkozni vele, mert nagyon finom Fehér Béláné receptje. 

Hozzávalók:
50 dkg vaj vagy margarin
1 kg liszt
3+1 tojás
4-5 dl tejföl
1 evőkanál só
1 evőkanál köménymag
reszelt sajt

Elkészítés: A lisztet elmorzsoljuk a vajjal vagy margarinnal, hozzáadjuk a sót, a három tojást és a tejfölt. Összedolgozzuk (nem baj, ha marad benne vajdarabka), és legalább három órára hűtőbe tesszük. Utána kinyújtjuk körülbelül fél centiméternyi vastagra.

Bekenjük a maradék egy tojással, majd megszórjuk reszelt sajttal, köménymaggal.Vékonyra vágjuk, legjobb a pizzavágóval, végül sütőpapírral bélelt tepsiben 190-200 fokon kisütjük.

133. zsoltár: 

"Ó, mily szép és mily gyönyörűséges, ha a testvérek egyetértésban élnek....Csak oda küld az Úr (Isten) áldást és életet mindenkor."(Biblia)

Áldott új hetet kívánok!

3 megjegyzés:

  1. Nekem is megvan ez a recept, szeretem mert valóban nagyon finom, és omlós lesz a sós rúd.

    VálaszTörlés
  2. Guszta és nagyon finom lehet . Gondolom jó sok lett belőle mivel nagy adag.

    VálaszTörlés
  3. Finom rágcsálni valók! Gratulálok a rovat vezetéséhez!

    VálaszTörlés