2024. július 29., hétfő

Gyümölcsfagylalt

 

A blogon egyetlen fagylalt/jégkrém recept van, mert nagyon ritkán készítek. Nagyon szeretem, de inkább veszünk a férjemmel, és mint éppen ma is, kehelybe kérjük, és mint egy randevún, beülünk a cukrászdába. Olyan furcsa nekem, hogy csak úgy leteszik a pultra a pohárban is, semmi tányér, semmi szalvéta. Régebben még egy pohár vizet is kaptunk hozzá. Felétek is így megy? 

Azért néha nekilátok, mint most is. A sárgabarack már rég ott volt a fagyasztóban, éppen vége van az idényének, de más gyümölccsel is működik. Őszibarackból, áfonyából ugyanígy lehet fagyit készíteni, és természetesen eperből, málnából is. 

Hozzávalók:

6-8 barack
2 dl sűrű joghurt
cukor vagy édesítő ízlés szerint

Elkészítés:
A gyümölcsöt leforrázzuk, kimagozzuk, és lehúzzuk a héját. Szárazra törölgetjük, apró darabokra vágjuk, és egy nylonzacskóban lefagyasztjuk. Először érdemes kiteríteni, hogy később könnyebben lehessen bánni vele. Amikor megfagyott, akkor már egy csomóba húzhatjuk. Amikor fel akarjuk használni, akkor kivesszük a fagyóból, széttördeljük, hozzáadjuk az édesítőt, és először csak a joghurt egy részét, majd botmixerrel selymesítjük. Jobb lenne késes aprítóval, de nekem nincs. Ha szükséges, akkor keverünk még bele joghurtot. Elvileg olyannak kellene lennie, mint a cukrászdai. Nekem kicsit lágyabb lett, de az élvezeti értékéből semmit nem volt le. Az a fehér a kép alján egy műanyag fagyis kanál, mert sajnáltam a pénzt kiadni fémre, de azzal biztosan szebb gombócokat tudtam volna készíteni.

Melegen, na nem, hidegen ajánlom!😉



6 megjegyzés:

  1. Finom lehetett . De jó és szép is volt az az idő mikor cukrászdába ettük a fagylaltot . Régebben gyakrabban készítettem de valahogy minden megváltozott .

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet ez a fagyid, a színe is nagyon szép!
    Hogy felénk milyen egy cukrászda belülről nem tudom, mert már évtizedek óta nem ültünk be 😊, és tölcséres fagyit is már évek óta nem veszünk. Irreálisan felment egy gombóc ára....
    Vagy dobozosat vesszünk, vagy én csinálok, vagy jó pár fent is a blogomon.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finom lehetett a sárgabarack fagyid. Én éppen így, kicsit lágyabban szeretem. Sokat járunk Dunaföldvárra fagyizni, ott többféle cukormentes fagyit készítenek. Kehelybe kérjük, kis tányérra teszik a színes szalvétával együtt. Víz ugyan nincs hozzá mint régen, de a fagyi nagyon finom.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki! A kérdéseddel megfogtál... szerintem sütemény mellé adnak vizet, de szalvéta mindig jár a fagyikehelyhez.

    VálaszTörlés