2024. szeptember 11., szerda

Sült paprika és mások télire

Hétfőn egész nap a konyhában álltam. Először a sült paprikát tettem el télire. Erről már írtam régebben. Apósomtól tanultam ezt a lecsó változatot, és  sokáig csak így készítettem. Aztán újra előjött a sok paradicsomos változat. Így is, úgy is finom. A sült paprikához tojást szoktunk ütni, és vacsorára esszük, de reggelire is megfelel.
Hozzávalók:

4 szelet füstölt szalonna vagy zsír
1 kg paprika
1-2 vöröshagyma
1 nagy paradicsom
só, bors ízlés szerint

Elkészítés: A szalonnát kockára vágjuk, és kiolvasztjuk. A paprikákat megmossuk, kivágjuk a csumáját, és kisebb darabokra vágjuk. A paradicsomot is felkockázzuk. A hagymát szeleteljük vagy kockázzuk, és a szalonnára dobjuk. Készülhet csak zsírral vagy keverve, de olajjal is elállt már. Amikor megpirult a hagyma, elkezdjük sütni a paradicsomot, majd a paprikát is. Fűszerezzük. Van, aki előbb teszi bele a paprikát, de én így szeretem, mert más a paradicsom íze így. nem kell lágyra sütni a paprikát, mert a száraz dunsztban is puhul. Mi roppanósan szeretjük. Amikor engedett egy kis levet, sterilizált üvegekbe szedjük, és takarókba bugyoláljuk másnapig. Hideg helyen tartva egész biztosan eláll télire. Csak leemeljük a polcról, és már ehetjük is. 

Darált paprikát is készítettem a szokott módon.  1 kg paprika 20 dkg sóval. Még lett egy 7 dl-s üveg is, de azt nem fényképeztem le külön, de látható a "csoportképen".Érdekes, hogy két éve is készült egy ilyen összeállítás, csak édes dolgokból. 
Aztán a karfiolt főztem be. Tavaly csak vártam-vártam, hogy lemenjen az ára, aztán elkezdett drasztikusan emelkedni, és lemondtam róla. Idén lehet, hogy túl korán vagyok, de két 7 dl-s és egy 2 l-es üveggel főztem be. A kép sajnos torzít, mert szép fehérek maradtak. Idén egy kis tartósítót tettem bele. 
Aztán megpirítottam fél kg káposztát, végül megsütöttem két kenyeret. 
Mire mindennel kész voltam, már én is kész voltam. Hiába, elmúlt felettem az idő, már nem bírok annyit, mint fiatal koromban.
Más is érzi az idő múlását? 

4 megjegyzés:

  1. Sok finomságot készítettél egy nap alatt! Jók lesznek majd a téli napokon, ha egyáltalán lesz tél, állítólag csapadékszegész lesz és hideg sem lesz. Majd meglátjuk....
    Nagyon ügyes vagy, és a kérdésed, a fáradtságról.... sajnos én is érzem. 10-20 évvel ezelőtt minden más volt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már évek óta nincs rendes tél, pedig nagyon kellene a rovarok miatt is. A vetésnek meg a hó lenne jó. 10-20 évvel ezelőtt bizony más volt. Az időjárás is egyébként.

      Törlés
  2. Nagyon szorgos voltál a sok finomság milyen jó lesz majd télen. Az idén beosztottam az erőmet és apránként tettem el ebből is egy kicsikét meg abból is egy kicsikét majd meglátjuk meddig tart ki.

    VálaszTörlés