2024. szeptember 23., hétfő

Paprikás sertésnyelv

 

Régebben gyakrabban készítettem. Mostanában elmaradt, de múlt héten kaptam nyelvet a hentesnél, és a férjem heves tiltakozása ellenére vettem is két darabot. Legfeljebb nem eszik belőle, bár nem értem ezt a nagy tiltakozást, ha a pacalt meg szereti. 
Kuktában főztem, hogy hamar kész legyen. Nagyon finom, puha lett.


Hozzávalók:


2 sertésnyelv
(2-3 babérlevél)
8-10 szem egész bors
(reszelt zöldség)


..................
őrölt piros paprika
fokhagyma

Elkészítés: A nyelvet lábosba tesszük annyi vízzel, hogy éppen ellepje. A fűszerekkel együtt megfőzzük, majd megszórjuk piros paprikával, és reszelt fokhagymát teszünk rá.


Bibliás elmélkedés:
Nagyon eldurvult a közbeszéd. Szinte önsanyargatás egy-egy facebook bejegyzésben elolvasni a hozzászólásokat. Politikai témában meg egyenesen felháborító, ahogy egymásnak esik a két-három tábor. Nem is feltételezik egymásról, hogy azért állnak a másik oldalon, mert nekik az a párt szimpatikusabb, a kormányzásuk idején jobban éltek, élnek. Nem a józan eszük ment el. Szinte nem is lehet értelmesen vitatkozni, mert csak sértegetés lesz a vége. Pedig ha meg akarom győzni a másikat a magam igazáról akkor elsősorban tisztelnem kell őt. El kell hinnem, hogy megvan a magához való esze, csak esetleg nem jó helyen tájékozódik, fontos szempontokat nem vesz figyelembe, más az értékrendje. 
A Zsoltárok könyve figyelmeztet: 
"Vigyázz, a nyelved ne szóljon rosszat, és ajkad ne beszéljen csalárdságot!"(34.14.)
"Bölcsen beszél az igaz ember szája, és nyelve igazat mond." (37.30.)
A Példabeszédek könyvében is sok szó esik a nyelvről, ami valójában a beszédet jelenti.
"Van, akinek a fecsegése olyan, mint a tőrdöfés, a bölcsek nyelve pedig gyógyít."(12.18.) 
A szelíd nyelv olyan, mint az élet fája, a romlott pedig összetöri a lelket.(15.4.)
"Aki vigyáz a szájára és a nyelvére, életét őrzi meg a nyomorúságtól."(21.23.)
Mennyivel jobb lenne, ha a sok hiábavaló szócsata helyett Istenhez fordulnánk, és tőle kérnénk azt, amit ma hiányolunk, mert a zsoltáríró tapasztalta meg, hogy:
"Még nyelvemen sincs a szó, te már pontosan tudod, Uram. (139.4.)
Ha többször gondolnánk Isten dicséretére, akkor talán jobban megbecsülnénk egymást, és boldogabbak is lennénk: 
"Szám hozzá kiáltott, nyelvem őt (Istent) magasztalta." (Zsoltárok 66.17.)
"És igazságodat ujjongva hirdeti nyelvem." (Zsolt.51.16.)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, régebben készítettem férjem nagyon szerette akár a pacalt az is kedvence volt.

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet, ilyen formában még nem ettem sertésnyelvet, de én szívesen megkóstolnám 😃.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, váljék egészségedre! Én eddig csak paradicsomos nyelvet készítettem, de megfontolandó hogy kipróbálom így is.

    VálaszTörlés
  4. Nem találom a blogodban. Hogy készül? Arról meg én nem hallottam.

    VálaszTörlés