2024. március 21., csütörtök

Kucsmagombás pulykaragu

 

Valami finom ragura vágytam ebből a pulyka apróhúsból. Gyakran veszek, mióta igyekszünk a szárnyasokat előnyben részesíteni, sőt, többnyire ebből daráltatok is. Kicsit több fűszert kíván, de könnyebb. Illene hozzá egy kis gomba is-gondoltam, és a piacon "beleütköztem" a kucsmagombás asztalba. Jó borsos áron kínálták, úgyhogy csak 10 dkg-ra készültem. 20 dkg-mondta az árus, és én birka módra kifizettem. Aztán nem bántam meg, bár nem volt olyan jellegzetes íze, mint a barna csiperkének, ami a kedvenc, de szabadon nőtt, és ez előny. 

Hozzávalók:
50 dkg pulyka apróhús
1 hagyma
olaj
só, bors
1 dl száraz fehér bor
20 dkg kucsmagomba
tejszín (tejföl)
1 evőkanál petrezselyemzöld
Elkészítés: 
Az apróra vágott hagymát egy kis olajon megdinszteljük, majd a húst fehéredésig pirítjuk rajta. Felöntjük a borral, és fedő alatt puhára főzzük a húst. A gombák száráról a sérült részt levágjuk, hozzáadjuk a húshoz és összefőzzük. Hamar kész.

Végül egy kis tejszínnel vagy tejföllel dúsítjuk. Én tejszínt tettem bele, de már bánom, mert szerintem finomabb tejföllel minden ragu, de az árus tejszínt javasolt.

Másik gombás pulyka.

4 megjegyzés:

  1. Ó de különleges gomba, még nem ettem ilyet, de nem is láttam piacon. Finom lehetett, mi is szeretjük az ilyen szaftos gombás husikat 😊.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is új volt, és az is marad, de lehet, hogy valakinek a kedvence lesz.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett a ragud , bár ezt a fajta gombát én sem ismerem !

    VálaszTörlés
  3. Én is úgy voltam vele, hogy mindig tanul az ember.

    VálaszTörlés