2024. március 17., vasárnap

Medvehagymás pogácsa

 

Kedves vendégeket vártam A pár nőtagja nem kedveli az édes süteményeket, így esett a választásom erre a pogácsára. Vajon kapok-e hozzá medvehagymát? -tettem fel a kérdést a piachoz közeledve, és hamar meg is kaptam a választ, mert a legközelebbi asztalon mindjárt ott zöldellt két csokorral. Aztán a szomszédasszonyomtól is kaptam kb ugyanannyit, úgyhogy a képen látható mennyiség kétszerese került a pogácsába, hogy a finom kelt tésztának jó tavaszias ízt adjon. A levele nagyon hasonlít a gyöngyvirágéhoz, de sokkal hamarabb kikel, úgyhogy valójában nem kell félnünk attól, hogy összekeverjük. A gyöngyvirágnak ugyanis minden része mérgező, de a medvehagyma csupa jóság, ezért is szeretik a medvék. A föld alól is kiássák, ha megérzik az enyhe fokhagyma illatot. Én azért annyira nem rajongok érte, nekem tökéletesen megfelel, ha a piacon vagy a szomszédból kapok. 

Hozzávalók:


-kb 4 csokor medvehagyma
2 dkg vaj
pici só

-tészta:
50 dkg finomliszt
1 teáskanál só
1 mokkáskanál bors
15 dkg vaj
1 dl tej
2 dkg élesztő
mk cukor
1,5 tojás
2 nagy evőkanál tejföl
-tetejére fél tojás
Elkészítés:
A medvehagymát apróra vágjuk, sózzuk, és 2 dkg vajon megpároljuk. Az élesztőt felfuttatjuk a meleg cukros tejben. A lisztet, sót, borsot összekeverjük, és eldolgozzuk benne a vajat. Újabban reszelem a lisztben (3. kép), így egyenletesebb lesz, és könnyebb összegyúrni. Az élesztős tejjel, a tojással, a tejföllel ruganyos tésztát gyúrunk, kb kétujjnyi vastagra kinyújtjuk, berácsozzuk a tetejét, és kiszaggatjuk.  A maradék fél tojással megkenjük, és hideg sütőbe toljuk. Kezdetben 250 fokon, majd 15 perc múlva 200-on szép pirosra sütjük. 



Heti üzenet

Füle Lajos: Énekelj!

Neked is van okod

énekelni ma,

legyen hát az éneked is

szívből kelt i m a!

2 megjegyzés:

  1. Guszta a pogácsád, nagyon jól néznek ki! Bár én nem szeretem a medvehagymát, de aki igen (mert rajtam kívül szerintem mindenki 😊), annak nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ízlik. Most fogok kapni palántákat. Remélem, hogy megmarad a kertben.

      Törlés