2024. március 18., hétfő

Mosószer házilag

 

Már a harmadik adagot készítem, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Fillérekből megvan, és nagyon szépen mos. Férjem csak a munkásruháinál észlelt hiányosságot, de azokat be lehet áztatni mosás előtt. 



Hozzávalók:
10 dkg Caola mosószappan
10 dkg mosószóda
5 dkg szódabikarbóna
5 liter víz
Elkészítés:
A szappan lereszeljük. Én a nagy lyukú reszelővel dolgoztam. A vizet egy nagy lábasban felforrósítjuk, majd elzárjuk a gázt, és addig keverjük benne a szappant, amíg feloldódik.

 Kicsit hűtjük még, és hozzáadjuk a mosószódát és a szódabikarbónát is. Alaposan elkeverjük, és már kész is. Langyosan tölthetjük műanyag flakonokba. Hűlés közben kocsonyásodik, érdemes többször átkeverni. Használat előtt jól fel kell rázni, mert egészen összeáll. 3 kg ruhához kb 1,2-1,5 dl mosószert adagolhatunk. Legjobb a dobra önteni, és egy kis vízzel kiöblíteni az adagoló poharat, azt is rá. 
 Öblítéshez sima 20 %-os ecetet használok. Csak löttyintek egy kicsit a tartályba. Adhatunk hozzá illóolajat, de az ecet szagát nem lehet érezni. A színeseket 30 fokon, a fehéreket 40 vagy 60 fokon mosom. Szép tiszta lesz minden. 
A fürdőszobában egy flakont hagyok, a többit hideg helyre teszem. Legközelebb a színesekhez lehet, hogy nem teszek szódabikarbónát. Ötlet innen



5 megjegyzés:

  1. Jó ötlet és hasznos a mai mosószer árakhoz viszonyítva!

    VálaszTörlés
  2. De jó ötlet, és hogy hasznos, jól működik, az a legjobb! És olcsó! Mosószódát hol árulnak, mert én még nem láttam, igaz nem is figyeltem. Kipróbálnám, főleg a fehérekhez. Én sütőport szoktam adni a mosóporhoz a fehérek mosásakor, egy zacskóval egy adaghoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a Plusban vettem, de biztos kapható másutt is.

      Törlés
  3. Köszönöm, majd körülnézek, és akkor kipróbálom.

    VálaszTörlés