2022. január 16., vasárnap

Narancsos sütőtök krémleves



Szépen eltelt ez a nap is. Csendben, nyugalomban. Már egy éve vagyunk itthon gyülekezeti szolgálat nélkül. Megvallom, hiányzik. Év elején persze jó volt, hiszen költöztük. 3 év alatt másodszor. Nem semmi dolog volt átválogatni a sok-sok felgyülemlett holmit, a feleslegeseknek gazdát találni. Elajándékoztuk, vagy eladtuk őket. Az apróbb dísztárgyakkal kimentünk a vásártérre, leterítettük a lányokkal a plédet, és zsibvásárt tartottunk. Biztos, hogy van bennem valamilyen kereskedői vérvonal, mert nagyon élveztem. A marketplace-re is feltettem dolgokat. A legjobb a krumplivető volt. 9 órakor megjelent a hirdetés, és tíz perc múlva már gazdát is talált. Nagyon sok könyvünk összegyűlt, de itt, a lakásban nem fértek el, meg már nem is olvastuk őket. Több részletben selejteztünk. Sajnos ma már a könyveknek nincs olyan nagy keletje, mint néhány évtizede. A teológiai munkákat lelkészkollégáknak ajándékoztuk. Sok regényt küldtünk a Református Szeretetszolgálaton keresztül Kárpát-aljára, mert ott még olvasnak. Jutott az Öregek napközi Otthonának is. És persze sok maradt is. Olyanok, amiket nem találni a könyvtárban. Teológiai könyvek a férjemnek, családgondozói, gyereknevelési szakirodalom nekem, képzőművészeti könyvek, gyermekirodalom. Sok mindent kivittünk a telekre, mert sajnáltuk továbbadni. Tulajdonképpen ezeket is sajnáltam, de nem volt más választás, meg hadd örüljenek mások is. 
Délelőtt elsétáltunk istentiszteletre. Aztán megebédeltünk, befejeztem az unokának egy tortát, mert megkapta a védőoltását, és megérdemli a kis hős. 
Szép zúzmarás volt minden, de hó egy csepp sem, pedig nagyon kellene, nemcsak a szépsége miatt, hanem a vetésnek is. Évi különösen fájlalja, hogy nincs fehér karácsony. Persze ezt a Közel-Keleten nem is tudják értelmezni, hiszen nekik sosincs hó. Milyen furcsa, hogy mi ennyire várjuk a hóesést, mert azt tartjuk igazi ünnepnek. Pedig nem is attól igazi.
Ezt a levest még pénteken készítettem. Ancsikám hozott narancsos sütőtök salátát egy családi alkalomra. Ez volt a minta, de én nem édesen ízesítettem, kicsit érdekes lett, de ízlett mindhármunknak.
Hozzávalók:
30 dkg sült tök
25 dkg narancs
1 mokkáskanál őrölt szerecsendió
fél mokkáskanál fehér bors
1 evőkanál reszelt zöldség
2 alma
2 dl tej
olaj



Elkészítés:
Az almát meghámozzuk, felkockázzuk, és egy kis olajon megpirítjuk. Hozzáadjuk a reszelt zöldséget, kicsit együtt pirítjuk, majd a narancs 2/3-át, a tököt, és felengedjük annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Fűszerezzük, és felforraljuk. Addig főzzük, amíg az alma megpuhul, lazítjuk a tejjel, és pürésítjük. Tálaláskor a maradék nyers narancsot elkeverjük benne.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű színe van! Egyre gondoltunk, én is ezt főztem a héten, csak kicsit más ízesítéssel. 😀

    VálaszTörlés
  2. Ancsi is édesen hozta a salátát, de a férjem miatt nem akartam cukrosra.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép színe lett, biztos nagyon finom is volt!

    VálaszTörlés