2022. január 14., péntek

Csörögefánk



Már egyszer sütöttem csörögét (forgácsfánk), de nem nyújtottam elég vékonyra, így nem került fel a blogba. Most újra próbálkoztam, szinte késfok vastagságúra sikerült, és nagyon finom lett. Nem vagyunk nagy fánk evők egyébként. Farsangi időszakon kívül eszembe se jut. Akkor is inkább csak sütőporos fánkot vagy túrófánkot készítek. Most viszont kedvet kaptam több fajtához is. A neten nézelődtem receptek után, sokfélét találtam. Volt, amelyik tett bele rumot, volt amelyik nem. Rumot a 
fánkba? -csodálkozott a férjem. -Bizony! Attól lesz jó könnyű!- Vagy nem, ha vastagra nyújtják. 😊
Végül is ez egy saját változat lett, de bátran ajánlom mindenkinek.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
2 evőkanál porcukor
2 evőkanál tejföl
2 tojássárgája
csipet só
3 dkg vaj
1 evőkanál rum

Elkészítés:
A száraz anyagokat összekeverjük, a puha vajat, a tejfölt, a tojássárgáját és a rumot hozzáadjuk, és jól összedolgozzuk. 15 percet pihentetjük, majd nagyon vékonyra nyújtjuk, rombuszokat vágunk belőle derelyevágóval, a közepébe vágunk egy nyílást, azon áthúzzuk az egyik végét, és forró olajban kisütjük. meghintjük vaníliás cukorral. Általában sárgabarack lekvárral szokták kínálni. Azzal a legfinomabb.
Mivel csak kisméretű gyúródeszkám van, én négy részre osztottam a tésztát, és úgy nyújtottam ki. A leeső darabokat először összegyúrtam, aztán csak úgy dobtam bele az olajba. Így nem mindegyik felelt meg a csöröge készítés elemi szabályainak, de hamarabb elkészültem.
Több fánkrecept itt.(katt a kék szövegre)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon finomak lehettek, guszták! Nálunk is kedvenc 😋.

    VálaszTörlés
  2. Mi nagyon szeretjük a fánkot, mindegyik változatát, viszont nagyon ritkán készítek. A csörögefánk a férjem kedvence, sokszor elemlegeti, hogy a mamája milyen finom csörögét készített.
    Nagyon guszták lettek a te fánkjaid, csak úgy kínálják magukat. :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen. Azért én tudom, hogy lehettem volna precízebb is, de az ízen nem változtatott.

    VálaszTörlés