2020. november 21., szombat

Zabpalacsinta cukorbetegeknek (is). Gluténmentes


A zabpehelyliszt vagy zabliszt jó választás azoknak, akik cukorbetegséggel élnek, vagy csak diétázni szeretnének. Lassabban szívódik fel belőle a szénhidrát, mint a fehér lisztből, ezért nem emeli meg olyan gyorsan a vércukorszintet. Ja, és nagyon finom. Bármivel tölthető, amit egy rendes palacsintába tennénk. Én diétás meggylekvárt használtam, és 5 palacsinta tésztáját reszelt almával kevertem, és úgy sütöttem ki. Természetesen nem kell savót használni hozzá, jó a víz is.
Hozzávalók:
15 dkg zabpehelyliszt
15 g 1:4 édesítő
csipet só
3 tojás
fél liter savó (túró készítésből visszamaradt folyadék)vagy víz
olaj
alma
Elkészítés:
Felverjük a tojást, és hozzáadjuk az édesítőt, sót, majd a lisztet. Végül hígítjuk a savóval. Olajozott serpenyőben a szokott módon sütjük. 
A receptet itt találtam. Kicsit változtattam rajta.

Füle Lajos:  Ideje már
Ideje már megértened,
hogy életed, közérzeted
attól függ, kihez viszonyulsz,
hogy "leborulsz, vagy kiborulsz?!

A régi olvasóim tudják, hogy időnként verseket is közlök. Régi naptárlapokat gyűjtöttem össze, és egy kedves barátunktól is kaptunk. Füle Lajos ilyen rövid verseket is írt. Egy-egy gyöngyszem mindegyik. Istenről szól, vagy hozzá hívogat. Tanácsot ad vagy bátorít. Ez a mostani arra figyelmeztet, hogy a bajban, betegségben kétféle viszonyulásunk lehet. 
Vagy leborulunk Isten előtt, és segítségét, vigasztalását, gyógyítását kérjük, vagy kiborulunk. Ekkor dühösek leszünk, sírunk, csapkodunk, veszekszünk a környezetünkkel, vagy éppen hallgatásba burkolózunk, és senki sem tudja, mi a bajunk. Kinek milyen a vérmérséklete.  
Válasszuk az első megoldást! Leborulni Isten előtt nemcsak a térdelést jelenti, hanem azt, hogy elmondjuk neki, hogy mi fáj. Nem mintha nem tudná, de nekünk jó, ha pontosan megfogalmazzuk magunknak is, hogy mit kérünk tőle. A járvány idején adódik a téma: Uram, Isten, védj meg bennünket, ne kapjuk el, vagy ha mégis megfertőződünk, legyen könnyű lefolyású!
Ha betartjuk a szabályokat, fertőtlenítünk, távolságot tartunk stb, akkor remélhetjük, hogy elkerül bennünket a vész. Sajnos ez sem 100%. Nagyon letört, amikor megtudtam, hogy meghalt a Nyíregyházi Oktatókórház főorvosa. Igaz keresztyén volt, mindenki, munkatársai is meleg szeretettel emlékeztek róla. 
Miért, Uram? Miért? -kérdeztük sokan. Válasz számomra nem érkezett, csak az örök élet reménysége ad némi vigaszt, hogy ő már az Atyánál van, védett helyen. 
Augusztusban még egy riportot készítettek vele. Érdemes elolvasni.

4 megjegyzés:

  1. De szépek lettek! Én is szoktam zabpelyhes palacsintát sütni, de csak azokat a kicsiket, ducikat. Ilyen hagyományos palacsintát még nem próbáltunk zabpehelyből, de nagyon jó ötlet 😊.

    VálaszTörlés
  2. Füle Lajost én is nagyon szeretem. A Hamu tanítását dedikálva is őrzöm, bár eléggé szét van esve a könyv.

    VálaszTörlés
  3. Én is gyakran használom a zabpelyhet. Szép palacsintákat sütöttél!

    VálaszTörlés
  4. Örülök, hogy hasonlóan gondolkodunk. A versek jók, a zabliszt finom a palacsintában.

    VálaszTörlés