2020. november 23., hétfő

Étrend javaslat 4 hétre

Be kell vallanom valamit. Összeállítgatom én a heti étrendeket, ajánlgatom én a kedves olvasóknak, de magam sem így főzök.  Szerintem nagyon kevés dolgozó nő képes arra, hogy MINDEN NAP mást adjon az asztalra. Ha igen, akkor minden tiszteletem az övé. Én ugyan már itthon vagyok, de akkor is rendszerint két napra főzök levest, gyakran másodikat is, és eltolom. Tehát hétfőn, kedden zellerkrém leves, hétfőn húsos tészta, kedden, szerdán csirkeszárnyak, de szerdán már zöldségleves (3. hét). Így nem nehéz kitalálni, hogy nem kerül ennyiféle étel az asztalra. Azért kínálatnak jó, ha valaki megakad. 
1.hét: 

Hétfő: paradicsomleves, vöröshagymás húsgolyó tepsiben sült krumplival


Kedd: tejfölös raguleves, Caesar-saláta

Csütörtök: gyümölcsleves, cukkini tócsni valami joghurtos/tejfölös mártogatóssal (csak hogy legyen egy húsmentes nap is🙂)

Péntek: zöldségleves, debreceni, krumplifőzelék

..........

2. hét:

Vasárnap rendszerint olyan ételeket főzök, amiket elő lehet készíteni szombaton, hogy el tudjunk menni a templomba. Otthon már csak befőzöm a tésztát a levesbe, vagy rápirítok a húsra. A süteményt is meg lehet sütni előző nap. 

Hétfő:  Krumplileves tökös lecsó


Szerda: Sóskaleves ,pulyka apró sütve, főtt krumpli




Vasárnap: Húsgombóc leves tegnapról, oldalas koronacitromtorta tejfölös piskótával 
.........
.........

3. hét:


Mit is főzzek? Mit is főzzek? Ja, nézzünk be a parókia konyhájába! 

Csak tessék, csak tessék! Nagy szeretettel várok mindenkit.

Hétfő: Zellerkrém leveshúsos tészta

Kedd: Kapros zöldbab leves, fűszeres csirkeszárnyak bulgurral

Szerda: Sült zöldség krémlevescsomboros húsgolyók tepsis krumplival

Csütörtök: Birsalma levesgyíkhús (fűszeres csirkemell darabok)

Péntek: Rebarbara leves almávalpuliszka

Szombat: Borjú becsinált leves két napra, grízes tészta

Vasárnap: leves tegnapról, méteres pecsenyealmás pite

.........

4. hét:

 Hétfő: Gulyáslevessajtos pogácsa

Kedd:  rántott hús darált húsbólcukkini saláta

Szerda: Hajdinakrém levespiros hús

Csütörtök: Túrós táska leveskarfiollepény

Péntek: Kerten-át leveszöldborsó főzelék tükörtojással

Szombat: Csülkös bab (egytál étel)

Vasárnap: Csirkeleves csurgatott tésztávaltordai aprópecsenyegránátalmás túrótorta



2 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon jól jön a heti menüterved, még akkor is, ha én sem főzök minden napra mást. De az, hogy változatos, és nem kell gondolkodnom, mi is legyen, sokkal könnyebbé teszi a nekikezdést a főzésnek. Egészséges, változatos az összeállításod, úgyhogy én jó hasznát veszem. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépen köszönöm a pozitív visszajelzést. Ez bátorít arra, hogy továbbiakban is készítsek hasonlót. Egyelőre költözködünk, ma is egész nap pakoltam. Áldott ünnepi készülődést kívánok!

    VálaszTörlés