2020. szeptember 2., szerda

Szilvás pite. Kicsit diétás

Mindenki szilvásat  süt. Én is megkívántam. Nagyon szép nagy szeműt kaptam a piacon, öröm volt vele dolgozni. Eredetileg morzsasütit akartam készíteni belőle. Gyors is, diétás is zabpehellyel, de Évi leszavazott. Így ez a nyílt, "virágszirmos" omlós pite készült. 
Hozzávalók:
-tészta:
20 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
2,5 dkg Sorbitum édesítő
8,5 dkg vaj
1 tojássárgája
1-2 evőkanál tejföl
csipet só
-szilvás töltelék
1/2 kg szilva
citromlé
folyékony édesítő
búzadara
 Elkészítés:
A száraz anyagokat összekeverjük. Habverővel a legjobb. Külön a folyékonyakat is, és beledolgozzuk. A tejföl annyi legyen, hogy jól gyúrható tésztát kapjunk. Amíg elkészítjük a gyümölcsöt, addig tegyük hűtőbe. A szilvákat ketté vagy, ha nagyok, mint ez is, több részre vágjuk. Kicsit meglocsoljuk citromlével, hogy ne barnuljanak meg, és egy kis édesítővel elkeverjük. Nem baj, ha enged egy kis levet. Szerintem gyönyörű lett, ahogy kifolyt a lé a szilvából. 

 A tésztát kicsit ellapítjuk, majd egy piteformába nyomkodjuk úgy, hogy legyen egy kis pereme. Megszórjuk egy evőkanál búzadarával. Szépen rárakosgatjuk a gyümölcsöt, és 200 fokra előmelegített sütőben 30-40 perc alatt készre sütjük. 

Szilvás receptek:
Bibliás elmélkedés:
A szép kerek piteformáról jutott eszembe ez az elmélkedés.
Istennek nincs kezdete és vége, Úgy tanítjuk a gyerekeknek, hogy öröktől örökké való. Mindig volt és mindig lesz. 
Mint a körnél. Nem tudom, hogy hol van az eleje, és hol van a vége. 

Véges képzeletünkkel el sem tudjuk képzelni, mert számunkra mindig van idő. Nála nincs. Számára egyszerre létezik és történik minden. Ráadásul kétféle időt használ: az egyik a kronosz, a mérhető idő. 
"2 óra van! Gyertek kávézni!"
A másik a kairosz, a rendelt idő. A Wikipédia nagyon jól magyarázza. Isten elkészít valamit a számunkra, meg kell ragadnunk akkor, amikor elénk tárja, mert különben elveszítjük. A Márk 1,15-ben így szól Isten: "Betelt az idő, és elközelített már az Isten országa, térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban." Az üdvösséges hit Isten ajándéka, csak meghatározott időben vehetjük el. Ez a kairosz. Mindenképpen a Biblián keresztül hív az országába, a mennybe. Vagy olvasás vagy igehirdetés által.

E hely Istennek háza és a mennyország kapuja. - olvashatjuk sok templom falán.

"Ma, ha az ő szavát halljátok, meg ne keményítsétek a ti szíveteket!"(Zsidókhoz írt levél 3. rész 7-8)

6 megjegyzés:

  1. Imádom a szilvát, ez a pite is nagyon finom lehet!🙂❤

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Tényleg jó volt, mert a szilva maga is nagyon finom fajta. Meg is ettem az összeset, ami díszítésre szántam. :)Így maradt a kendő magában.

      Törlés
  2. Most már hamarosan jön az ősz, itt a szilva szezonja 😁. Nagyon finom lehetett, biztos hamar fogyott 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van, már készítem is a következő sütit a fejemben.

      Törlés
  3. Szeretem a szilvát , bár nincs olyan gyümölcs amit ne ennék szívesen.Nagyon guszta és finom pitét sütöttél!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Én is szeretem a gyümölcsöket, talán csak a nagyon édeseket nem. Pl a fügét. A szilva nagy kedvenc.

      Törlés