2020. szeptember 4., péntek

Cukkinis túrós sütemény

"Pályafutásod egyik legjobb darabja"-mondta Noémi erről a sütiről, pedig jobban süt, mint én. Nem tudom megítélni. Még nem kóstoltam meg, mert fogyókúrázom, és kíváncsi vagyok rá, hogy  vajon kibírom-e, hogy egyáltalán nem eszem belőle. Valószínűleg nem. Már csak azért sem, mert még sosem ettem ehhez hasonlót, de még tartom magam. 😊
Régóta készülök arra, hogy a cukkinit így is felhasználjam. Már egy sereg recept sorakozik a blogon, és még mindig lehet újítani. A cukkini annyira hálás! 
Hozzávalók:
30 dkg cukkini durvára reszelve
csipet só
25 dkg rétesliszt
20 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
50 dkg túró
1 vaníliás cukor
2 tojás 10 dkg margarin
2,5 dl tej
 Elkészítés:
A cukkinit megsózzuk, és a felhasználáskor kicsavarjuk a levét. Egy közepes tepsit megkenünk a margarin felével. A száraz anyagokat habverővel elkeverjük vagy átszitáljuk, ha csomós a sütőpor. Ez előfordul. A lisztes keverék felét a tepsibe szórjuk. A túrót kezünkkel elég szétmorzsolni, és úgy szórni a tepsibe. Arra kerül a kinyomkodott cukkini, vaníliás cukor, majd a lisztes keverék másik fele.  
 A tojásokat felverjük a tejben, és ráöntjük. Érdemes elsimítani a tetejét, hogy ne maradjon száraz, mint itt. A maradék margarint késsel rávagdossuk. 
 200 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb 30 perc alatt megsütjük. 
 Ha valakinek esetleg a Bólyi túrós jut az eszébe erről a süteményről, amely Mesés túrós néven fut nálam, akkor ne lepődjön meg. Ez a Bólyi túrós cukkiniesített változata. 

5 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó ötlet! Szuper finom lehet! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. Végül is megkóstoltam. Nem érezni a cukkinit. Nagyon finom szaftos lesz tőle. És van benne vitamin a gyerekeknek úgy, hogy észre se veszik.

      Törlés
  2. Nagyon érdekes recept, szívesen tennék egy próbát.

    VálaszTörlés
  3. Örülök hogy azért megkóstoltad 😊. Biztos nagyon finom volt! Én is sütöttem egy-kétszer cukkiniből, mákos szórt sütit, hasonlóan mint a lusta asszony rétesét. Az is finom volt, tényleg nem érezni rajta a cukkini ízét 😊.

    VálaszTörlés
  4. Érdekes süti, szívesen megkóstolnám.

    VálaszTörlés