2015. december 29., kedd

Fasírt Melindától. 26. Blogkóstoló


A Habverő és fakanál blog régi olvasója vagyok. Sok jó receptet találtam már. Mivel Lívia, a blogkóstoló háziasszonya arra kért bennünket, hogy karácsonyi recepteket keressünk, ha tudunk, kinéztem magamnak egy finom gesztenyés sütit. Mindent be is vásároltam, a piskóta lapot megsütöttem, amikor a lányaim közölték, hogy ezt és ezt és ezt a sütit fogják hozni. Ráadásul Liduska is beígért egy tálca habosat az utolsó pillanatban, így Melinda sütijét elnapoltam. A piskótát fagyasztottam. Elmúlt a karácsony, gondoltam megnézem, mikorra is kell elkészülni a blogkóstolóval. 
Jaj, mindjárt itt a határidő! 
Mit főzne Melinda egy kis darált húsból (57 dkg)? Nagyon jó dolgokat! Én a fasírtot választottam, mert ehhez minden volt itthon. Később jöttem rá, hogy rendes fasírt recept nincs is a blogomban, csak Stefánia vagdalt, úgyhogy ez hiánypótló.

Az eredeti recept a Habverő és fakanál blogban:
40 dkg darált hús
30 dkg öreg kenyér (úgy szeretem, amikor öreg kenyérnek hívja a száraz vagy szikkadt kenyeret!)
1 kis fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
kb 1 tk só
kb 1/2.1 tk bors
1 csapott evőkanál piros paprika
1 tojás

Elkészítés: 
Természetesen a hozzávalók mennyiségét arányosan növeltem. 2 tojás került bele, de csak 2 gerezd fokhagyma, mert jó nagyok voltak.
A hagymát és a fokhagymát lereszeltem, a többi hozzávalóval én is kézzel gyúrtam össze. 
Serpenyőben szoktam kisütni, de most fritőzt használtam, mert szerintem Melinda is abba tette, azért voltak olyan helyes kerekek. Nagyon finom, intelligens íze volt. Köszönöm, Melinda!



2 megjegyzés:

  1. Öröm volt olvasni soraidat! Imádom a fasírtot,de most új receptt kell kidolgoznom, hála a csintalankodó epémnek, ugyanis nem szeret most sokmindent.
    Boldog új évet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked is boldog új évet! Remélem, hogy az új recept is olyan finom fasírtot eredményez, mint a régi.

      Törlés