2015. december 4., péntek

Egyensúly tésztából apró sütemény Marti M játékára



Nagyon régóta öntök túrót, és mindig készülök arra, hogy végre elkészítsem az Egyensúly- vagy mindenre jó tészta névre hallgató alaptésztát. Marti M játéka lökést adott. A recept Pataki Mária A vendégvárás ábécéje című 1982-e kiadású könyvéből való.

Hozzávalók: 
25 dkg margarin, 25 dkg liszt, 25 dkg áttört tehéntúró. 

Elkészítés
Dolgozzuk össze a hozzávalókat. Rövid pihentetés után nyújtsuk ki lisztezett deszkán, és készítsünk belőle édes vagy sós süteményt. Hűtőszekrényben napokig eláll. 
Én két részletben sütöttem meg. Először  mákos és sajtos sütit készítettem, majd egy hét után diósat. Ez látható a fenti képen. A mákost nem fényképeztem le. 
A dióshoz 25 dkg alaptésztát, 5 dkg diót és 3 dkg porcukrot gyúrtam össze. Kinyújtottam, szaggattam. Két nagy tepsi lett. Szebb, ha megfordítjuk sülés után, mert úgy simább.Sütés után a szív alakúakból minden másodikat kilyukasztottam, és lekvárral ragasztottam össze. Finomra darált porcukorral szórtam meg az édeseket. 
A sóshoz tettem egy csipet sót is.

Liszt és margarin összemorzsolva.


Liszt, túró és margarin összegyúrva.







Ez natúr, sajttal megszórva


Ezek a pálcikák láthatóak a pohárban

3 megjegyzés:

  1. Finom is lehet a házi túró! Belőle még a süti is finomabb lesz :-)
    Kíváncsian várom, hogy majd mennyi és milyen sütik gyűlnek össze Erikánál? Én is küldtem már a játékára, kettőt is :-)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van még egy, de van idő még a határidőig...

    VálaszTörlés