2024. június 28., péntek

Zero waste sült krumpli

 

Édesanyám már 60 éve is mondta, hogy baj lesz ezzel a sok műanyaggal. Lehetett látni, hogy nem bomlanak le, ezért súlyosan károsítják a környezetet. Mégis olyan hódító útra indult, mint nagyon kevés káros dolog a világon. Persze én is használok műanyag edényeket, de kevés előre csomagolt ételt veszünk, és a zacskókat is igyekszem csökkenteni. Van, aki nálam sokkal környezettudatosabb a családban, hulladékmentes boltban vásárol, ahova vinni kell az üvegeket, és abba mérik az árut. Ha lenne ilyen a városunkban, én is oda járnék, de nincs. 

2 vagy 3 éve a facebookon elkezdett egy zero waste csoportot valaki a városunkban, de év végéig csak én voltam tag. Most már vagyunk jó néhányan, akiknek fontos, hogy ne dobjuk ki a még használható tárgyakat, hanem cseréljük el, vagy ajándékozzuk el. 

Szóval ez egy olyan sült krumpli, aminek minden részét el lehet fogyasztani, mert még új. Nincs hulladék. Igazság szerint nem ilyen nemes szándék vezetett, hanem az időhiány. Nem áztattam be a krumplit, kapargatni se volt időm. Úgy gondoltam, hogy megsül a hús mellett szépen a sütőben, aztán majd lehúzzuk a héját, de erre nem volt szükség. Vagy nagyon finom puha lett, vagy jó ropogós, de az utolsó morzsáig elfogyasztottuk. Só és kevés fűszer került rá, amitől igazán élvezetes lett. Ajánlom szeretettel ezt az elkészítési módot. 

Hasonló recept a "parázs" krumpli.

2 megjegyzés:

  1. Finom lehetett így ez az krumpli, én is szoktam hasonló képen elkészíteni az újkrumplit, teljesen jó ez a megoldás.
    A műanyag.... hát igen, lassan "belefulladunk", annyi műanyag vesz körül minket, és még etetnek is vele....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hallottam, hogy már műhúst is készítenek. Borzasztó!

      Törlés