2024. június 3., hétfő

Zöldborsós csirkemell a pünkösdi asztalról

 

A pünkösdi asztalunkról maradt recept, csak elfelejtettem. Annyi minden történt mostanában. Műtét, kontrollok, egyik gyerekünk költözése, keresztelő. Most elém jött és megosztom. 
Hozzávalók:
1 csirkemell
olaj
só, bors
olaj
1 evőkanál petrezselyemzöld
1 bögre zöldborsó
1-2 dl tejszín vagy tejföl
Elkészítés: A csirkemellet szeletekre vágjuk, enyhén sózzuk, borsozzuk. Kerülhet rá más fűszer is: szerecsendió, majoránna, őrölt kömény. Állni hagyjuk egy fél órát, majd egy kevés olajon mindkét oldalát szép fehérre sütjük. Hozzáadjuk a borsót, ami itt fagyasztott, a zöldet, és addig hagyjuk a tűzön, amíg itt-ott megpirul. Tejszínnel dúsítjuk. Fogyaszthatjuk rizzsel, bulgurral, de nokedlivel is.


6 megjegyzés:

  1. Guszta, szeretem a zöldborsót bármilyen formában akár levesnek vagy tejfölösen de így a hússal is nagyon jó lehetett! Kitartást türelmet a sok családi programhoz !

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta és finom! Én is sokszor készítek csirkemellet hasonlóan, mert egyszerű és gyorsan elkészül. Mozgalmas napokon vagy túl, most már jó pihenést kívánok.

    VálaszTörlés
  3. Finom lehetett a pünkösdi zöldborsós csirkéd. Én idén is megúsztam az ünnepi készülődést, sütést-főzést, az erdélyiek gondoskodtak róla helyettem is 😊:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2024/05/punkosd-erdelyben-2024-majus-15-24.html
    Neked további gyógyulást, pihenést kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, azok a finom, erdélyi ízek! Kis nosztalgiával néztem a torockói képeket.

      Törlés