2024. június 21., péntek

Cseresznye-meggy dzsem pektinnel

 

Nem lehet azt mondani, hogy nem tudok olvasni. Azt sem lehet mondani, hogy nem tudok értően olvasni. Mégsem tűnt fel, hogy a dzsemfix-ben, amit évek óta használok lekvárfőzéshez, dextróz van, ami a cukor egyik álneve. Állítólag több, mint 40 álneve van, hogy megtévessze szegény cukrosokat, és megvegyék a terméket. Egyik lányom hívta fel rá a figyelmemet, és a pektint ajánlotta. Kicsit drágább ugyan, mint a másik, de egy zacskóval több gyümölcsöt lehet eltenni (2 kg-ot), és tartósító sincs benne, mint a dzsemfix-ben. Én már régóta nem használok tartósítót a csavaros tetejű üvegekhez. A tkemalin kívül minden elállt, de gyanítom, hogy ott valamit rosszul csináltam.

Hozzávalók: 
1,20 kg meggy magozva
0,5 kg cseresznye magozva
1,5 evőkanál 1:4 édesítő
1 lapos teáskanál citromsav
1 zacskó pektin
fél narancs leve
Elkészítés: 
Az arányokon természetesen lehet változtatni, én így készítettem.  Mivel nagy szemű volt a cseresznye, kisebb darabokra vágtam. A narancslé kivételével mindent összekevertem, a gyümölcsöt kicsit szétnyomkodtam a kezemmel, és feltettem főni. Az utasításnak megfelelő idő után üvegekbe szedtem, és száraz dunsztban pihentek másnapig. A végén hagytam egy keveset, amibe narancslét kevertem. Rottyant egyet, elég volt egy kis üvegbe, és egy kis tálba. Meg is kóstoltuk. Csodás íze van!


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép színe lett a lekvárodnak, és finom is lehet. Tavaly én is tettem el meggydzsemet, finom volt. A pektin biztos egy jó dolog, én még nem is láttam üzletekben, igaz nem is kerestem eddig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még én se használtam eddig. Remélem, elmaradnak a lekvárok. Nem tudom, hogy miért kell citromsavat is adni hozzá. Lehet, hogy savanyú közegben szilárdít a pektin. Dehát a meggy is savanyú.

      Törlés