2024. június 19., szerda

Körözött paprikába töltve

Az igazi kőrözöttet juhtúróból készítik, de én akkor is teszek bele tehéntúrót is, mert nekem túl erőteljes az íze.

Ez a képen pedig teljesen tehéntúróból készült. Tudja valaki, hogy miért így nevezik?

Hozzávalók:
fél kg tehéntúró ( itt házi )
2 kis hagyma
1 mokkáskanál kömény
1 evőkanál őrölt piros paprika
1 mk őrölt fekete bors
(só)
(tejföl)

Elkészítés:
A hagymát apróra vágjuk, és az összes hozzávalóval simára keverjük. Tejföl csak akkor kell, ha száraznak találnánk. Ha nagyon simára szeretnénk, akkor botmixerrel is besegíthetünk. Ha kész,
 zöldpaprikába töltjük, és karikára vágva fogyasztjuk.  Anyósoméknál ettem ilyet először. Igazi retró étel, azt hiszem. 



4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, finom lehetett! Vendégvárónak is kitűnő, olyan mutatós.
    Én is szoktam csak tehéntúróból, vagy csak juhtúróból, vagy a kettő keverékéből csinálni, mikor hogy. Nálunk vaj, tejföl, köménymag, törött paprika és friss snidling hozzáadásával szokott készülni
    Mi évek óta Erdélyből, Torockóról hozzuk a juhtúrót, nagyobb mennyiségben, ami egész évben kitart a mélyhűtőben. Annak nincs erős vagy csípős íze, mint általában a hazai boltokban levőnek van. Ezért a kintit sokkal jobban szeretjük.

    Az internet szerint (csupa rövid ö-vel írva):
    "A körözött liptói kifejezés főnévvé önállósult első eleme. A kör származéka; eredetileg a tányér közepére helyezett vajat s túrót a fűszerekkel „körözve”, azaz körülvéve szolgálták fel."

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy szóltál a helyesírásról. Én bizonytalan voltam, de a rendszer nem javította. Anyósom kőrözöttnek mondta, legalábbis így emlékszem. Érdekes, amit a wikin találtál, pedig ez mást jelent az én számomra. Mindegy is. Ma már így képzeljük el a körözöttet.

      Törlés
  2. Nagyon guszta és finom, én is így készítem. Nyáron paprikába töltve akkor készítem, ha vendégeket várok.

    VálaszTörlés