2024. április 2., kedd

Csirkemellrolád takarékosan. Tojásmentes


Ismét csirkemellcsontról fejtettem le a húst, és nagyon meg voltam elégedve a végeredménnyel. 3 kg 34 dkg volt a csont, és 2 kg 20 dkg színhúst nyertem 2 óra alatt. Ebben már a darálás is benne van. 
A fagyasztóba kerültek a csomagok, és most vettem elő kettőt. Húsgolyókat már készítettem hasonló módon, most egybefasírt lett. 
Hozzávalók:
80 dkg darált csirkemell
2 teáskanál útifűmaghéj
1,2 dl víz
két kis vöröshagyma
1 fokhagyma
10 dkg zsemlemorzsa
fűszeres só
Elkészítés: Az útifűmeghéjat beáztatjuk a vízbe. Több kellene belőle, de eléggé vizes volt a hús, ahogy kiolvadt. A vöröshagymákat finomra vágjuk, és mindent összegyúrunk. Várunk egy fél órát, majd olajozott  tepsibe rakjuk szépen megformázva, és kisütjük. 



Sárgarépás kölest és krumplit adtam hozzá. A köles receptje itt található annyi különbséggel, hogy vöröshagymakrémet kevertem hozzá.
Még egy kis húsvét, még egy kis feltámadás ezzel a gyönyörű videóval Tímár Sárától. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése