2024. április 1., hétfő

Húsvéti asztalunk

 

Remélem, mindenkinek szépen teltek az ünnepek. 

Én nagyszombaton egész nap a konyhában voltam. Mire eljutottam este az istentiszteletre, már nagyon elfáradtam. Fel is tettem a kérdést magamban, hogy miért kell ekkora ügyet csinálnom az ünnepből. Csak magunkban voltunk vasárnap, hétfőn találkoztunk a gyerekekkel, de mégis: az ünnep az ünnep. Éppen most olvassuk azokat a részeket a Bibliában, ahol az ünnepek megszentelését rendeli el Isten az Ószövetségben. Igaz, hogy mi már az Újszövetség népe vagyunk, de azért Isten nem változik. Azért teremtette az égitesteket, hogy jelezzék az ünnepeket (1.Mózes 1.14.). A csillagok pedig még mindig ott vannak. 

Vasárnap reggelire főtt, füstölt csülök volt, illetve nyers sonka tojással és húsvéti sárga túróval. Ez utóbbi most édesítővel és vaníliaaromával készült. Nem sütöttem kalácsot, hanem a kenyér tésztájából készült egy tekercs sonkával, sajttal és tojással töltve. Nincs róla kép. A kenyér a szokásos barna kenyerem.

Azért jóleső fáradság volt, mert mindig öröm, ha finom lesz az étel és megdicsérik. Mivel mostanában sokszor volt húsleves, most vasárnap közkívánatra zellerkrémleves került az asztalra. Mivel elfelejtettem levesgyöngyöt venni, kineveztem a mixelés után egyben maradt zellerdarabokat feltétnek. Csirkemellből készült rolád volt a második sárgarépás kölessel. Majd hozom a hús receptjét hamarosan. Frissítés:  Itt van: https://korsocska.blogspot.com/2024/04/csirkemellrolad-takarekosan-tojasmentes.html

Mákos gyümölcsös pudingos sütemény volt a desszert, az is sorra fog kerülni.  

A virág a telekről való. Nagyon szeretem a fehér nárciszt. Kíváncsian várom, hogy bloggertársaim hogyan töltötték az ünnepeket. 

További szép hétköznapokat kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése