2023. június 4., vasárnap

Sóskakrém és sóskafelfújt

 

Sóskakrém

Sóskafelfújt

Sose hittem volna, hogy a sóskából mártáson és levesen kívül valaha is főzök mást is. Már a leves is különlegességnek számított nálunk otthon. Igaz, hogy anyu szószt se főzött sóskából sose. Anyósom a spenótot és a sóskát is felhasználta, de csak a hagyományos módokon. Én meg már a sokadik receptnél tartok, és ki tudja, hogy hol van még a vég! Ide gyűjtöttem őket. Közben meg a magyar konyhaművészeti hagyományainkról papolok! Ez a két étel pedig biztos nem tartozik hozzá. Az Erdőkóstoló blogon láttam meg a felfújtat, és kétszer is elkészítettem. Mind a két esetben felfújtnak indult, de először joghurtot használtam tejföl helyett. Nem fordult ki szépen a formából, és lágynak is találtam, úgyhogy összekevertem, és egy nagyon finom kenőke lett. Még Évinek is ízlett, pedig nem szereti a sóskát. Mármint hagyományosan. 

Nem hagyott nyugodni a dolog. Megint voltunk a telken, és megint összegyűlt egy tálra való, úgyhogy újra elővettem a receptet, de kicsit változtattam rajta.

Hozzávalók a felfújthoz:


12 dkg sóska
1 evőkanál rizsliszt
2 evőkanál tejföl
3 kis japán tojás
só, bors
2,5 dkg vaj
2 dl tej
1 gerezd fokhagyma
Elkészítés:
A fokhagymát apróra vágjuk, és kis vajon megpirítjuk. A formákat olvasztott vajjal megkenjük. A sóskáról lehúzzuk a vastag szárakat, és apróra vágjuk. A tojások kivételével egyneművé pépesítjük egy mixerrel. A tojásokat felverjük, és hozzáadjuk. A tálkákba töltjük, és vízfürdőben megsütjük. 2 lapos, kerek (10x5 cm) és egy kúp alakú tál telt meg. 
Sütés előtt

Ehhez egy tepsibe vizet öntünk, és beleállítjuk a tálkákat. 250 fokra állítjuk a sütőt, és kb 40 percig hagyjuk benne. 20 perc után 200 fokra mérsékeltem a hőfokot. Addig kell sütni, amíg felpúposodik, és elválik az edény falától a sóskamassza. 
Nagyon sok áramot fogyaszthatott ennyi idő alatt. Legközelebb megpróbálom a mikróban.
Mit gondoltok? Működne más zöldséggel is? 
--------
Füle Lajos:
Jóval tölti be
Az ISTEN ismer téged és szeret:
"jóval tölti be ékességedet",
Mert nincs tehetség sehol Nélküle
Köszönd meg hát és Őt dicsérd vele!

2 megjegyzés:

  1. Micsoda kísérletek, nagyon ügyesen variálsz a konyhában. :-) Sajnos tippem nincs más zöldségre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Átgondolva lehet, hogy bármilyen zöldséggel működik, amit pépesíteni lehet. Kelkáposzta, spenót stb.

      Törlés