2023. június 18., vasárnap

Meggyleves tejszínnel

 

Itt a meggy idénye! Kb 5-10 szemet sikerül majd összeszedi a három fáról, pedig azt hittem, hogy meggy legalább lesz, ha már az összes barackvirág elfagyott. Bónusz: a legfinomabb parasztbarack fácska fele is. Ez az a fa, amit a férjem akkor fedezett fel, amikor a telken elkezdte kivágni az akácdzsungelt. Nini! Egy kis meggy-és egy kis barackfa lapult a sűrű mélyén. A meggy ágai átnyúlnak a szomszédba, de a barack nekünk termett tavaly. Még olyan finomat nem ettem eddig. Mintha egy kis vaníliaaromával is ízesítették volna minden darabját. Gyorsan mentettem néhány magot. Egy baráti házaspárnál nevelődnek a kis csemeték, mert három mag kikelt. Remélem, hogy megmaradnak. Na, szóval a piacon vettem a meggyet, amiből két kis üveg dzsem és ez a leves készült.         Hozzávalók: fél kg meggy, 5 szem szegfűszeg, néhány darab fahéj, édesítő vagy cukor ízlés szerint, 2 dl tejszín, 1 evőkanál liszt. Elkészítés: a meggyet megmossuk, kimagozzuk. Kétszeres mennyiségű vízben feltesszük főni a fűszerekkel. A tejszínt csomómentesre keverjük a liszttel, és amikor megpuhult a meggy, behabarjuk vele a levest. Mi hidegen szeretjük másnap.          

Füle Lajos: Jobbat készített

Mikor valami nem sikerül,
s bánat szorongat érte belül,
arra gondolj, és oszlik a bú:
jobbat készített neked az Úr.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon hasonlóan készítem a gyümölcslevest, csak én pudingporral sűrítem és vegyes gyümölccsel. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is szoktam vegyes gyümölcslevest főzni, de a meggyleves a kedvenc.

      Törlés
  2. Finom levesetek volt 😊! Sajnálom, hogy elfagytak a barackfa virágaitok, elég nagy bosszúság lehet. Ilyenkor nem bánom, hogy nincs kertünk, állandóan aggódnék, hogy mit hoz az időjárás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen! De azért ritka, hogy ne legyen termés.

      Törlés
  3. Nagyon finom leves, a melegben nincs is finomabb.

    VálaszTörlés
  4. Nem kell fagyosra hűteni, csak hűtőhidegen. Nagyon frissítő.

    VálaszTörlés