2022. május 17., kedd

Csihány/csalánleves

 

Már van egy csalános recept a blogon, csalános krumpligombóc. A facebook oldalamon megosztottam,  és Tímár Sára hozzászólásában meg is írta, hogy ő mit szokott készíteni a csalánból. Az útmutatásai alapján készült ez az egyszemélyes leves. A vele készült riportot itt olvashatják. (katt a kék szövegre)

Hozzávalók:


egy jó nagy csomó csalán
só, bors
3 gerezd fokhagyma
szalonnabőr
1 dl joghurt
1 teáskanál liszt
2 szelet füstölt szalonna
1 tojás

Elkészítés:
A csalánt leforrázzuk, leszűrjük, hogy elveszítse a csípősségét, de az igazi csalán azért önérzetességből meghagy belőle egy kicsit. Fél liter vízzel, sóval, borssal, szalonnabőrrel, fokhagymával feltesszük főni kb 10 percre. Közben kiolvasztjuk a kockára vágott szalonnát, és megsütjük rajta a felvert tojást. A joghurtban elkeverjük a lisztet, és behabarjuk vele a levest. Tejfölt vagy tejet kellene használni, de nem volt itthon. Aki savanyún szereti, tehet bele egy kis ecetet. A rántottát hagyományosan beletépkedik a levesbe, de én csak mellé tettem egy tányérban. 



Szeretettel csatolom Tímár Sára gyönyörű énekét, melyben a Megváltónak énekel. 


3 megjegyzés:

  1. Én még nem főztem csalánból semmit, csak teát. A szalonnás tojással jó kis tavaszi leves lehetett.
    Közben megvettem az "utalványodból" az ajándékomat, de talán láttad is már:
    https://katalin-konyha.blogspot.com/2022/05/nyeremenyem-ani-blogjatekan.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kösz, hogy felhívtad rá a figyelmemet, nem vettem észre, de már írtam is oda. Salátalevest szoktunk készíteni, szerintem a csalán finomabb, ha sikerül kiiktatni a csípősségét.

      Törlés
  2. Én is csináltam már csalán levest, buggyantott tojással ettük, az is passzol hozzá . Rántottával még nem próbáltuk

    VálaszTörlés