2022. május 31., kedd

Bodzapalacsinta sörrel

 

Talán még nem megkésett bejegyzés, mert árnyékos helyeken és erdőkben javában nyílik még a bodza. Minden évben készítek valamit belőle a szörpön kívül is. Idén szörp nem készült, mert van régebbi, de a férjem nagyon szereti ezt a desszertet, ezért most is sütöttem neki, de tej helyett sörrel. A virágokat forgalmas úttól távol szedjük, és kicsit pihentessük, hogy a bogarak, ha vannak, kimásszanak belőlük. Mosni nem kell, mert az értékes virágport meg kell őrizni az ízhatás miatt is. 

Hozzávalók:
2 dl sör
1 tojás
15 dkg liszt
csipet só
cukor vagy édesítő ízlés szerint

Elkészítés:
Palacsintatésztát készítünk, és a bodzavirágokat belemártjuk fejjel lefelé. Hagyjuk meg az ernyőt, csak sütés után vágjuk le a szárát. Forró olajban sütjük, mint a fánkot. Csak vártam, vártam, hogy picit megbarnuljon, de hiába. Talán a sör miatt. Így is ízlett a férjemnek. 


Tejes palacsintatésztából készült.

Sütöttem egy rendes palacsintát is a maradék masszából, és áfonyalekvárral töltöttem. Én nem szeretem a sört, de azért megkóstoltam. Finom volt.

1 megjegyzés:

  1. Mindkét palacsinta nagyon guszta lett! Bodzapalacsintát mi is szoktunk csinálni, de a sörös változatot nem ismertük eddig. Finom lehet sörrel is, gondolom nem érződik ki rajta sütés után.

    VálaszTörlés