2021. március 11., csütörtök

Nemzeti színű főétel

 



A család mindig előbb üli meg az ünnepeket, ami az ételeket illeti, mert ki kell kísérletezni a megfelelő ételsort. Már van főétel is, leves is, desszert is a blogon, de most gazdagodott a kínálat ezzel a zöldséges husival. Végül is nem tudom, hogy mit fogok főzni az ünnepen, lehet, hogy még egy új ételt. A nemzeti színű ételek készítését francia mintára kezdtem el. Itt van egy szép desszert.  

Ők nagyon büszkék a nemzetiségükre, gondoltam, vegyünk példát róluk. Ide gyűjtöttem a piros-fehér-zöld ételeket.  (katt a kék szövegre)

Főétel a nemzeti ünnepre

Hozzávalók:
3 csirkecomb filé
szeletelt bacon
brokkoli
mozarella
kaliforniai paprika csíkok
só, bors
színes tészta

Elkészítés:
A húst sózzuk, borsozzuk, és begöngyöljük baconbe. Olajozott tepsibe tesszük, közé nyers broccolit, paprika csíkokat. A  mozarella darabokat a fehér szín miatt tettem bele, de teljesen szétolvadtak. Szép pirosra sütjük a húst, a  zöldséget néha meglocsoljuk egy kis szafttal. Színes tésztát főzünk ki hozzá, és elrendezzük a tányéron. 

A színek legjobban ennél a krémpohárnál látszódnak. Finom is, érdemes kipróbálni. 


Nekem fontos ez a nap. Most van a népszámlálás Szlovákiában. Egy Nagy Csomor András nevű felvidéki népzenész nagyon szépen fogalmazott a nemzeti hova tartozásról facebook oldalán:

"Én a következő két okból vallom magam református magyarnak a népszámláláson:
Egyrészt, az ember nem lehet más, mint ami. Én református magyar vagyok. Ez nem szégyellni, vagy takargatnivaló dolog, épp ellenkezőleg! A minden népnek kijáró tisztelet mellett, büszke vagyok rá, hogy a magyar nemzethez tartozom, hogy részese lehetek e páratlan kultúrának és e több, mint ezer éves történelmi örökségnek.
Másrészt meg kell értenünk, hogy az örökség nem csupán ajándék, hanem felelősség is egyben. Ahogy az életben is, a jó gazdát az különbözteti meg a rossztól, hogy örökségét nem tékozolja el, hanem jó sáfárkodással továbbgyarapítja azt. A felelősség feladatot jelent, most a színvallás feladatát jelenti nemzetünk és kultúránk fenntartása érdekében.
Éppen ezért arra kérek mindenkit, hogy a legjobb lelkiismerete szerint cselekedjen, amikor kitölti a kérdőívet. A „merjünk kicsik lenni” és a „lassítsuk a fogyást” gyámoltalan mentegetőzését bátran cseréljük le a „merjünk magunk lenni” és a „gyarapodjunk” jelszavakra."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése