2021. március 16., kedd

Böjti beszélgetés Cintiával

 


,,Nekem az a böjt tetszik, amikor leoldod a jogtalanul fölrakott bilincseket, kibontod a járom köteleit, szabadon bocsátod az elnyomottakat, és összetörsz minden jármot.” Ézsaiás 58,6

-A böjtről beszélgetek egy kedves fiatalasszonnyal, Major-Józsa Cintiával. Nagyon messziről indult az élete, Istentől távol. Hogyan jutott el idáig?

-Hitetlen családban nőttem fel, második gyermekként. A felmenőim között nem volt hívő, így semmi fogalmam sem volt Istenről. Óvodában beírattak szüleim hittanra, ami nagyon kedves lett nekem. Anyukám elmesélte, hogy a József történetét meséltem, mikor haza értem. Emlékszem, hogy utána délutáni alváskor imádkoztam az oviban. Gyerekként mindig úgy utaltak rám a rokonaim, elvont és magamnak való vagyok. Így is éreztem magam, és a korosztályom is ilyennek látott. Nem voltak barátaim, és nem éreztem jól magam a saját kortársaim között, Így kialakítottam magamnak egy álom világot, ahol szeretnek és tele vagyok barátokkal. Valahogy nem éreztem magam jól ebben a világban, gyerekként szorongtam és tele voltam félelemmel.

-Hogyan változott meg az élete?

-13 éves voltam mikor Pándra költöztünk szüleimmel és nővéremmel nagymamám házába. Ilyen tájt ismerkedtem meg a férjemmel, ami miatt számomra kedves és barátságos lett a vidék, szépséget hozott. Tizennyolc éves koromban súlyos lelki válságba kerültem és visszajöttek az élet értelmét kereső kérdéseim. Egyik héten, emlékszem, kérdezgettem mindenkit, hogy tudja-e, mi a helyes út? Hova tartunk, és mi van velem? Egyik este készülődtem lefekvéshez, de rémálmok gyötörtek és erős félelmek. Akkoriban Ágoston Géza bácsi szolgált Pándon mint református lelkész a családjával. Este 9 óra körül átmenekültem a parókiára, vigaszt és oltalmat találni. Emlékszem a szeretetre és az Isten közeli élményre, amit az Ágoston család árasztott. Azon a napon a kijelölt ige válasz volt a kérdéseimre, miszerint az evangélium a helyes út. Megnyugvást és szabadulást kaptam az éjjeli rémségekből. Ezt követő vasárnap az istentiszteleten Isten leleplezett, és nekem szólt személyesen. Onnantól kezdve a templom, és a gyülekezet megszokottá vált és természetessé. Sokszor tapasztaltam Istenélményt és válaszokat is kaptam. Itt találkoztam először Isten igéjének megszólításával, és a gyülekezettel. Ez még önmagában kevés volt, mert nem hozott igazi változást az életembe.

-Igen, emlékszem, hogy az első évben nagyon sokat foglalkozott a súlyával, a külső dolgokkal, de a lelki dolgok is nagyon érdekelték. Mégis csak elég sokára tért meg.

-8 évre rá 2020.03.13-án egy csendeshéten átadtam az életem Jézus Krisztusnak, és elfogadtam személyes megváltómnak. Nehéz időszak következett ezután, bár Isten kegyelme volt, hogy még az utolsó csendeshéten, covid előtt elmehettem, de mikor haza jöttem, lezárt iskolával és megváltozott élettel találtam szembe magam. Tele voltam kérdésekkel és össze voltam zavarodva. De Isten nem hagyott magamra, körül vett lelki gondozókkal, akik meghallgattak, és türelmesen válaszoltak A covid alatt sok keresztény könyvet elolvastam, amin keresztül Isten formált, és vezetett.

-Azt tapasztaljuk, hogy ha valaki elindul Isten útján, támadások is érik. Egy évig hitte azt, hogy tejérzékeny. Hogyan lett világossá, hogy nem az?

-Jézus Krisztus megszabadított egy tévesen diagnosztizált tej érzékenységből, kényszer cselekedetekből és önkép zavartól, depresszióból. Az étkezési zavaromból is kivezetett az Úr, és igyekszem egészségesen étkezni.

A böjt miatt nem változtattam meg az étrendem, de a napi böjtjeim során lemondok a számomra kedves élvezetről.

-Mi az, amit elsősorban fontosnak tart a böjtben?

-A technika korát éli a ma embere, ez szinte bármely korosztályra elmondható. Én magam is ilyen világot élek, ahol egy kattintással a kérdéseimre választ találhatok, különböző helyeket ismerhetek meg, de még az aznapi igét is többféle magyarázatban olvashatom el. Ha unatkozom, csak előveszem a telefonom, és céltalanul nyomkodom. A mai világunkban nagy a kísértés, a televízió, telefon, internet és számítógépes játékok területén. Vigyázni kell, és megvizsgálni meddig mehet el a hívő ezeken a területeken.( “Minden szabad nekem de nem minden használ, minden szabad nekem, de nem minden épít.” 1.Kor 10,23) Részt veszek egy ifjúsági evangelizációs sorozaton, ahol említést tettek a húsvét előtti böjtről.

Megtudtam, hogy a keresztény ember is böjtölhet, és böjtöl. Mellőz bizonyos dolgokat az életéből, amik meggátolják és elveszik a lelki hallását, és megkötözik a szabadságát.

Vonzónak találtam és tetszett a gondolat, hogy én is kipróbáljam. Isten megáldja a böjtöt, és közelebb von magához. Megértettem, hogy a böjtre nekem van szükségem, és egyedül Krisztus állhat középen. Így, mikor a lefekvéshez készülődtem, imába foglaltam kérésemet, és kértem Istent mutassa meg, mi az amit odaadhatnék, és van-e valami bűn, ami távol tart tőle? Másnap reggel a Spurgeon napi áhítatos könyvében az Ézsaiás 58 volt a kiemelt ige. Akkor megértettem, hogy Isten válaszolt, és figyelmeztetett: Számomra az első én vagyok, az én testem, az én akaratom és az én életem. Megértettem a szívemben, hogy Krisztusnak kell a középen állnia, és az egész életemet át kell hogy alakítsa. Még aznap meghallgattam Cseri Kálmán bácsi igehirdetését az előbb említett igéről, és imádkoztam tisztán látásért és válaszokért. Az igehirdetés Isten csodálatos eszköze volt, és a szívemig hatolt a felismerés és a válasz. (“Mert Isten igéje élő és ható élesebb minden kétélű kardnál, és áthatol az elme és a lélek, az ízületek és a velők szétválásáig, és megítéli a szív gondolatait és szándékait.” Zsidók 4,12) Szólt arról, hogy sokat foglalkozom a testemmel, és nincs őszinte odaszánás az életemben. Első neki futásra megvallottam és bűnnek ítéltem a testem bálványozását, és bűnnek ítéltem a sok facebookot. ( “Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz ő megbocsátja bűneinket, és megtisztít minket minden gonoszságtól.” 1.János 1,9) 

Isten mérhetetlen szeretete és kegyelme, amely minden reggel megújul, megáldotta az igyekezetem és a napi csendességet.

 Kibontotta Szentlelkével az adott igeszakaszt, és tőle jövő gazdag gondolatokkal ajándékozott meg. Ha közeledünk hozzá, ő is közeledik. Azóta tartottam kávé böjtöt, és ez a lehetőség számomra új távlatokat nyitott, és közelebb vitt Istenhez. 

Hiszem, hogy Jézusnak ma is van hatalma csodát tenni az emberi életekben, szabadítani és bűn látást adni. Ő érte megéri félre tenni, elhagyni a világ dolgait. ( “Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, kik megtartatunk Isten ereje.” 1 Kor 18.

Számomra Isten kegyelmes de határozott és megilleti őt az őszinte teljes odaszánás. Megértettem Istentől az életemre nézve, hogy nem szeretné, ha langymeleg hívő lennék. Akinek sokat adtak, attól sokat kérnék számon. Lényeg a vele való közösség, és hogy az ő akarata legyen meg az életemben.

-Ez egy szép végszó, köszönjük a beszélgetést. Isten legyen az olvasókkal böjtben és azután is. Ámen!

Major-Józsa Cintia férjével él, a helyi posta vezetője.

Képek: Családi fotóalbum, unsplash.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése